کاهش نرخ سود در نشست شورای پول

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: بالاخره مدار تایید و تکذیب افزایش نرخ سود بانکی توسط بانک مرکزی تغییر کرد و سکاندار این بانک ضمن پذیرش افزایش نرخ سود از بررسی این نرخ در شورای پول و اعتبار خبر داد و احتمالاً در جلسه امروز شورا این موضوع رسیدگی شود.

به گزارش تسنیم، افزایش نرخ سود تسهیلات و سپرده‌های بانکی از زمستان ۹۲ بعد از اینکه با تایید و تکذیب‌های بانک مرکزی و وزارت اقتصاد همراه شد سرانجام در سال ۹۳ مورد پذیرش وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی قرار گرفت.

ریزش بازار سهام طی ماه های اخیر در پی افزایش نرخ سود بانکی و جهش سرمایه‌ها به سمت سیستم بانکی یکی از مهمترین دلایل پذیرش وضعیت فعلی نرخ سود بانکی از سوی مردان اقتصادی دولت یازدهم است و به همین خاطر هم تلاش دارند با کاهش نرخ سود بانکی به بازار سرمایه سر و سامان دهند.

در طول هفته های اخیر چندین بار به نقل از علی طیب نیا وزیر اقتصاد خبر برنامه شورای پول و اعتبار برای کاهش نرخ سود بانکی مطرح شده و امروز هم بانک مرکزی وارد میدان ساماندهی بازار سهام شد و آنطور که سیف تاکید کرده بناست شورای پول و اعتبار نرخ سود بانکی را مورد رسیدگی قرار دهد.

اولین جلسه اصلی شورای پول و اعتبار بناست امروز در برج میرداماد (ساختمان بانک مرکزی) برگزار شود و آنطور که از صحبت‌های مسئولان اقتصادی بر می‌آید احتمال طرح کاهش نرخ سود بانکی در جلسه امروز قوی است.

ولی اینکه از جلسه امروز تصمیمی دربارهٔ تغییر نرخ سود بانکی خارج بیاید یا خیر کمی قابل تامل است چراکه وزیر اقتصاد بعنوان یکی از اعضای اصلی شورای پول و اعتبار هم اکنون در پکن بسر می برد و مشخص نیست که شورا بدون حضور وی به تصمیمی خواهد رسید یا خیر؟!


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.