کاهش پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی/ نیاز به ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان برای بهسازی تجهیزات بیمارستانی

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به کاهش پذیرش دانشجو گفت: بهسازی تجهیزات پزشکی نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا (داناخبر) دکتر امیرحسین ضیایی روز چهارشنبه در حاشیه نشست معاونان آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون تجهیزات پزشکی فرسوده یکی از چالشهای بیمارستان های آموزشی کشور در خدماتدهی به بیماران محسوب می شود.

وی تجمیع بیمارستانهای آموزشی را یکی از برنامه های وزارت بهداشت در دولت تدبیر و امید عنوان و بیان کرد: تعداد بسیار بیمارستانهای آموزشی که از امکانات و تجهیزات لازم برای آموزش برخوردار نیستند به سلامت مردم ضربه وارد می کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: هم اکنون تعداد بیمارستانهای آموزشی در کشور رقم بالایی را شامل می شوند اما از کارایی لازم برای آموزش پزشکی برخوردار نیستند و نارضایتی مردم را در خدمات دهی موجب شده اند.

دکتر ضیایی ادامه داد: طبق قانون تجمیع بیمارستانهای خاصی برای آموزش پزشکی اختصاص می یابند و بقیه بیمارستانهای دولتی کار درمانی خود را انجام می دهند.

معاون وزیر بهداشت در ادامه بیان کرد: در سالهای گذشته تعداد زیادی دانشجو در رشته های مختلف پزشکی پذیرش شده اند بدون اینکه تامین اعتبارات آموزشی آنان در نظر گرفته شود.

وی گفت: در وزارت بهداشت دولت یازدهم تلاش بر این است که پذیرش دانشجو در رشته های مختلف پزشکی تا تامین اعتبارات لازم تعدیل شود.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.