کاهش کلسترول خون با مصرف میوه

کار‌شناس دفتر بهبود تغذیه جامعه با بیان اینکه مصرف میوه کلسترول خون را کاهش می‌دهد گفت: میوه‌ها و سبزی‌ها جزو مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند که مصرف روزانه و به مقدار کافی آن‌ها نقش مهمی در بیماری‌ها دارد.

مهر: کار‌شناس دفتر بهبود تغذیه جامعه با بیان اینکه مصرف میوه کلسترول خون را کاهش می‌دهد گفت: میوه‌ها و سبزی‌ها جزو مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند که مصرف روزانه و به مقدار کافی آن‌ها نقش مهمی در بیماری‌ها دارد.

دکتر فروزان صالحی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ۳۱درصد بیماری‌های قلبی عروقی و ۱۱ درصد سکته‌های مغزی در جهان ناشی از مصرف کم میوه است همچنین میوه‌ها فرآیند پیری را به تاخیر می‌اندازند و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند.
 
وی با اشاره به اینکه، میوه‌ها کلسترول خون را کاهش می‌دهند تصریح کرد: افرادی که حداقل روزی ۲ تا ۳ عدد میوه‌های سبز و زرد رنگ مصرف می‌کنند به مراتب سالم‌تر از بقیه هستند و دیر‌تر دچار پیری و عوارض آن می‌شوند.
 
صالحی تصریح کرد: دستگاه گوارش با مصرف میوه قوی و ورزیده خواهد شد و سبب می‌شود که فرد کمتر دچار سوء هاضمه شود.
 
کار‌شناس دفتر بهبود تغذیه جامعه با بیان اینکه قربانیان سرطان کسانی هستند که در رژیم غذایی خود از مقدار میوه و سبزی کمتری استفاده می‌کنند، ‌ تاکید کرد: ‌ برای فعال کردن و تقویت کردن سیستم دفاعی طبیعی بدن باید از اقسام میوه وسبزی‌های خام استفاده کرد. خطر سکته در مردانی که سه بار در روز میوه و سبزی مصرف می‌کنند، ۲۲ درصد کمتر ازکسانی است که کمتر میوه و سبزی مصرف می‌کنند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.