کاهش ۱۴ درصدی مصرف شیر در کشور

مطالعات نشان می دهد که مصرف شیر مایع طی سال ۹۰ در ایران به طور متوسط ۱۴ درصد کاهش یافته است برخی منابع خبری هم از کاهش ۲۰ درصدی مصرف لبنیات در ایران خبر داده اند و با توجه به پایین بودن سرانه مصرف شیر در کشور این موضوع به معنی تهدید سلامت جامعه است.

«حسین چمنی» مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران اعلام می کند: مطالعات معنادار جامعه آماری حکایت از کاهش ۱۴ درصدی مصرف شیر در سال گذشته دارد و این رقم هشداردهنده ای است. او  می گوید: این آمار همچنین نشان می دهد که متوسط مصرف لبنیات خانواده ها در کشور ۶ درصد کاهش یافته است.

به گفته وی در حالی که کشورهای توسعه یافته تا ۴ برابر ما شیر مصرف می کنند متاسفانه در کشور ما برنامه و حمایتی برای رشد سرانه مصرف شیر و فرآورده های لبنی که ضامن سلامت جامعه است وجود ندارد.

«چمنی» می افزاید: میزان مصرف سرانه شیر در دنیا ۳۰۰ کیلوگرم است در حالی که مصرف سرانه ما ۸۰ کیلوگرم در سال برآورد می شود.

«رضا باکری» دبیر انجمن صنایع لبنی ایران هم می گوید: وضعیت مصرف لبنیات سالانه به ازای هر ایرانی ۸۵ لیتر شیر و سایر فرآورده های لبنی است و با ادامه بحران در صنایع شیر این سرانه باز هم کاهش خواهد یافت و بیماری های فراوانی در انتظار هموطنان است.

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.