کاهش ۴۲ درصدی واردات تلفن همراه

۱۲ تیرماه ۱۳،

بر اساس آمار گمرک ایران در سه ماهه اول امسال ارزش واردات تلفن همراه به کشور ۳/۲۹ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۴۲درصدی داشته است. 
 
به گزارش فارس طبق اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران در خرداد ماه امسال ۵/۱۳ میلیون دلار گوشی تلفن همراه از مبادی گمرک وارد کشور شده است. این در حالی است که در خرداد ۹۱ این رقم ۲/۲۶ میلیون دلار بوده است و نشان از کاهش ۵/۴۸ درصدی ارزش واردات گوشی تلفن همراه در سال جاری را دارد. همچنین در سه ماهه اول سال جاری ۳/۲۹ میلیون دلار گوشی تلفن همراه وارد کشور شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۹/۵۰ میلیون دلار بوده و بر این اساس واردات تلفن همراه در بهار امسال ۴/۴۲ درصد کاهش یافته است.
این درحالی است که معاون فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۱۶۵درصدی واردات رسمی گوشی تلفن همراه در سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰ با اجرای طرح شبکه بازرسی و نظارت مردمی (شبنم) خبر داد.
محمدصادق مفتح در گفت‌و‌گو با واحد مرکزی خبر گفت: طرح موفق شبنم که از سال ۹۰ در کشور اجرا شده است تنها در واردات رسمی گوشی تلفن همراه به عنوان یک شاخص سبب افزایش ۲۰۰ میلیارد ریالی عوارض گمرکی در سال ۹۱ شد. وی با اشاره به اینکه اجرای طرح شبنم پس از دو سال در کاهش قاچاق در سطح عرضه، بازار و خرده فروشی کالاها بسیار موثر بوده است، افزود: تاکنون سه گروه کالایی با ۱۲۶ هزار قلم کالا زیر پوشش این طرح قرار گرفته است. مفتح با بیان اینکه به زودی گروه چهارم کالایی نیز زیرپوشش طرح شبنم قرار می‌گیرد، گفت: تا پایان امسال طرح شبنم برای همه کالاهای وارداتی غیرفله اعمال می‌شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.