کاهش ۶۶ درصدی تولید خودرو در شهریورماه

جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت بیانگر کاهش ۶۶٫۲ درصدی تولید انواع خودرو در شهریور و کاهش ۴۲ درصدی تولید این محصول در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

طبق آمار رسمی منتشر شده، در شهریورماه امسال تولید انواع سواری ۶۶٫۱ درصد، وانت ۶۸ درصد، مینی‌بوس و میدل‌باس ۹۶ درصد، اتوبوس ۷۰٫۳ درصد، کامیونت، کامیون و کشنده ۵۷٫۸ درصد، ون و آمبولانس ۱۰۰ درصد نسبت به شهریور سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.

 در شش ماهه نخست امسال نیز تولید انواع محصولات سواری ۴۲٫۳ درصد، وانت ۳۹٫۹ درصد، مینی‌بوس و میدل‌باس ۹۲٫۷ درصد، اتوبوس ۶۲٫۲ درصد، کامیونت، کامیون و کشنده ۳۲٫۸ درصد و ون و آمبولانس ۱۰۰ درصد نسبت به شش ماه نخست سال گذشته کاهش یافته است.

 به این ترتیب آمارهای تولید صنعت خودرو کشور کاهش ۶۶٫۲ درصدی را در شهریورماه و ۴۲ درصدی را در شش ماهه نخست امسال نشان می‌دهد.

در شهریورماه امسال در حالی ۵۳ هزار و ۲۷ دستگاه انواع خودرو تولید شد که آمار تولید شهریور سال گذشته ۱۵۶ هزار و ۹۵۸ دستگاه بوده است. تولید خودرو در شش ماهه نخست امسال نیز ۴۵۹ هزار و ۴۴۰ دستگاه بود در حالیکه در شش ماه نخست سال گذشته ۷۹۲ هزار و ۲۸۶ دستگاه خودرو تولید شد.

 این وضعیت در حالی است که پیش از این معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرده بود که افت تولید خودرو از مهرماه متوقف خواهد شد به‌گونه‌ای که تولید انواع محصولات خودرویی در مهر امسال برابر با مهر ماه سال گذشته خواهد بود.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.