کاهش ۹۰دلاری طلای جهانی طی ۲۰ روز

با کاهش اعتماد تجاری در آلمان قیمت جهانی طلا به روند نزولی خود ادامه داد و در معاملات امروز به ۱۷۰۸ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه اینترنتی رویترز، سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی منتظر اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا هستند.
بر اساس این گزارش بعید به نظر می رسد که مقامهای فدرال رزرو آمریکا در این نشست سیاستهای جدیدی را اتخاذ کنند . فدرال رزرو آمریکا در نشست ماه گذشته با اجرای سیاستهای انبساطی جدید پولی موافقت کرد و تصمیم گرفته است نرخ بهره بانکی را تا اواسط سال ۲۰۲۴ میلادی بدون تغییر نگه دارد و هر ماه ۴۰ میلیارد دلار برای خریداری اوراق قرضه اختصاص دهد .
تشدید نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا و اروپا باعث افت حدود ۹۰ دلاری قیمت طلا طی ۲۰ روز گذشته شده است. افزایش ارزش دلار و کاهش اعتماد تجاری در آلمان نیز به روند کاهش قیمت طلا طی دیروز و امروز دامن زده است. روز گذشته قیمت جهانی طلا در کمترین رقم به۱۷۰۳٫۵۰ دلار در هر اونس رسید .

بر این اساس امروز قیمت هر اونس طلا به کمتر از ۱۷۰۸٫۹۰ دلار رسیده است که نسبت به پایان معاملات روز گذشته حدود یک دلار کاهش داشته است.
قیمت طلا روز پنجم اکتبر به بیش از ۱۷۹۵ دلار رسید و از آن زمان تاکنون روندی نزولی را طی کرده است.
این گزارش افزود قیمت هر اونس نقره نیز امروز با ۰٫۸ درصد افزایش به بیش از ۳۱٫۹۰ دلار رسیده است . قیمت هر اونس پلاتین نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته به ۱۵۶۸٫۹۹ دلار رسیده است .


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.