کاهش ۲۰ درصدی قیمت قطعات ولوو

کاهش 20 درصدی قیمت قطعات ولوو

کاهش ۲۰ درصدی قیمت قطعات ولوو

ممتازنیوز: ولوو اعلام کرد ۴۰۰ شغل از مشاغل مشاوره ای و موقت را کاهش می دهد و با تأمین کنندگان سوئدی خود اتمام حجت کرده که لازم است تا سال ۲۰۲۴ قیمت قطعات را ۲۰ درصد کاهش دهند.

خودروساز زیانده ولوو که شرکت چینی جیلی سهام آن را در سال ۲۰۱۰ خریده خبر داد با اتمام فاز روزآمد کردن مدل های این خودروساز، مرحله حذف پست های مشاوره ای آغاز خواهد شد.
پیتر مرتنز قائم مقام و مدیر تحقیق و توسعه شرکت ولوو در مصاحبه با AAP گفت: ولوو با به کارگیری از مشاوران با مهارت بالا در عملیات مهندسی، در کوتاه مدت انعطاف لازم را در خطوط تولید و پروژه های تعریف شده ایجاد خواهد کرد. در حال حاضر برای ولوو به عنوان یک خودروساز کوچک، انعطاف پذیری بسیار حیاتی است.
در همین اثنا روزنامه اقتصادی سوئدی داگنز انداستری Dagens Industri نوشت، خودروساز سوئدی برای کاهش هزینه های خود دست به دامن تأمین کنندگان قطعات و مجموعه های خودرو شده است.
این روزنامه از قول آکسل ماشکا Axel Maschka مدیر خرید ولوو سوئد خبر داد که شرکت ولوو با شرکت های تحت قرارداد خود در سوئد مذاکره و اعلام کرده شرط تأمین قطعه از این قطعه سازان در طرح توسعه تولید ۸۰۰ هزار خودرو تا سال ۲۰۲۰ این است که قیمت قطعات خود را ۲۰ درصد کاهش دهند.
ولوو در سال ۲۰۱۱ در مجموع ۴۴۹ هزار دستگاه خودرو فروخت که نیمی از آن در بازار اروپا به فروش رسیده است. در سال ۲۰۱۱ ولوو در چین ۴۷ هزار دستگاه خودرو فروخته است و تلاش می کند که این رقم را چهار برابر کند. این شرکت سوئدی برای افزایش تقاضا دست و پا می زند و اوایل ماه سپتامبر امسال از زیان ۲۵۴ میلیون کرون (معادل ۳۷ میلیون دلار) در نیمه اول سال ۲۰۱۲ خبر داد.
ماشکا در مصاحبه با روزنامه داگنز انداستری اتمام حجت با قطعه سازان سوئدی را تأیید نکرد اما ابراز امیدواری کرد که با تأمین قطعه از چین تمامی سفارش های خودرو تا سال ۲۰۲۰ به موقع محقق شوند.
مدیر خرید این خودروساز سوئدی گفت: بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده ولوو ۲۵ درصد از قطعات خود را از چین تأمین خواهد کرد. دلیل این تصمیم هم این است که اکنون شرکت چینی جیلی صاحب بخشی از سهام ولوو است.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.