کاهش ۳۶ درصدی تولید خودرو در ۵ماهه امسال

کاهش 36 درصدی تولید خودرو در 5ماهه امسال

کاهش ۳۶ درصدی تولید خودرو در ۵ماهه امسال

ممتازنیوز: آمار تولید صنعت خودرو ایران در مرداد ماه امسال اعلام شد. طبق این آمار، تولید خودرو درمرداد ماه امسال ۴۳٫۴ درصد و در مجموع پنج ماهه امسال ۳۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

در مرداد امسال در مجموع ۵۷ هزار و ۱۱۰ دستگاه خودروی سواری تولید شده که در مقایسه با مرداد سال قبل ۴۲ درصد و نسبت به تیرماه امسال ۱۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
در پنج ماهه امسال در مجموع ۳۵۰ هزار و ۷۰۳ دستگاه خودرو سواری در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۶٫۶ درصد و کاهش را نشان می‌دهد.
مرداد ماه امسال مجموع تولید خودرو سواری در گروه صنعتی ایران خودرو ۲۵ هزار و ۵۵۹ دستگاه بوده که نسبت به مرداد سال قبل ۳۶٫۵ درصد و نسبت به تیرماه امسال ۳۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. در این ماه مجموع تولید سواری در گروه خودروسازی سایپا نیز ۱۴ هزار و ۷۳۵ دستگاه بوده که نسبت به مرداد سال قبل ۵۱٫۷ درصد و نسبت به تیرماه امسال ۱۳ درصد کاهش داشته است.
طبق آمار انجمن خودروسازان ایران، شرکتهای خودروسازان بم، تاپکو، بن‌رو، زاگرس خودرو و سناباد خودرو توس و مرتب در مرداد ماه امسال تولید نداشته‌اند. در مرداد ماه امسال خودروسازی راین ۳۸ دستگاه خودرو سواری تولید کرده که نسبت به مرداد سال قبل ۷۷٫۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.
این در حالی است که کرمان موتور در ماه مرداد ۶۹۰ دستگاه خودرو سواری تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۲٫۸ درصد رشد داشته است. گروه بهمن نیز در مرداد ماه امسال ۷۷ دستگاه خودرو سواری تولید کرده که نسبت به مرداد سال قبل ۸۹٫۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
در مرداد ماه امسال درمجموع ۶۵ هزار و ۱۶۵ دستگاه خودرو در کشور تولید شده که نسبت به مرداد سال قبل ۴۳٫۴ درصد و نسبت به تیر امسال ۲۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد. مجموع تولید خودرو کشور در پنج ماهه امسال ۴۰۵ هزار و ۹۵۹ دستگاه بوده که نسبت به پنج ماهه نخست سال قبل ۳۶ درصد کاهش داشته است.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.