کاهش ۵۰ درصدی تاخیرات پروازی/ تشکیل ستاد ویژه تاخیر

به گزارش خبرنگار مهر، کاپیتان حمیدرضا پهلوانی در بازدید از ستاد ویژه تاخیرات پروازی اظهار داشت: این ستاد به منظور تکریم مسافران عزیز و ساماندهی به وضعیت ممکن تاخیرات با هماهنگی مسئولان فرودگاه مهرآباد و کسب شکایت از مردم تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این ستاد از تیرماه تشکیل شده است، گفت: آمار خوبی از کاهش تاخیرات پروازی در این مدت داشتیم به طوری‌که در تیرماه امسال ۴۵ درصد تاخیر گزارش شده بود که در مرداد ماه به ۲۲ درصد رسید.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه در تیرماه حدود ۳۵ دقیقه به صورت کلی تاخیر داشتیم، بیان کرد: کاهش تاخیرها نشانگر این است که فعالیت‌هایی انجام گرفته که با ساماندهی و هماهنگی مدیران ایلاین‌ها و مدیران فرودگاهی این تاخیرها به حداقل می رسد.

پهلوانی درباره چگونگی مدیریت این ستاد بیان کرد: ستاد تاخیرات پروازی در دو فاز نرم افزاری و سخت افزاری مدیریت می شود که در نرم افزاری نوعی برنامه ریزی برای هماهنگی و مدیریت مجموعه فرودگاهی است.

وی تصریح کرد: تمام یگان ها و مجموعه فرودگاهی شامل مدیران شرکت های فرودگاهی و هواپیمایی با کمک یکدیگر این ستاد را به پیش می برند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص ورود هواپیماهای جدید برای کاهش تاخیرهای پروازی اظهار داشت: این کاهش با هواپیماهای قدیمی صورت گرفته است و دلیل آن ورود هواپیماهای جدید نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ۹ فروند در سه ماهه اخیر، تصریح کرد: خوشبختانه حدود ۷۵۳ صندلی در این ایام به ناوگان اضافه شده، ضمن اینکه یک هواپیمای پهن پیکر هم به تازگی وارد صنعت هوایی کشور شده است.

پهلوانی درباره علت تاخیرها اظهار داشت: پروازهای کنسلی، لغو شده و شرایط آب و هوایی جزء آمار کاهش تاخیرات پروازی نیست و علت عمده تاخیرها به دلیل نقص و اشکالات فنی بوده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه کاهش تاخیرات پروازی برای فرودگاه مهرآباد بوده است، گفت: در حال حاضر این ستاد در ترمینال دو و چهار فعال است و برای پروازهای خارجی هم در آینده چنین ستادی تشکیل خواهیم داد. پهلوانی تصریح کرد: مسافران نیز می توانند به این ستاد مراجعه کنند و در دو ماه گذشته ۱۱۶ شکایت صرف شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.