کاهش ۵۱ درصدی تولید خودرو

۱۷م دیماه ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با وجود تأکید وزیر صنعت بر لزوم افزایش تولید خودروسازان در جهت کنترل قیمتها در بازار، تولید خودرو در ۹ ماهه امسال ۴۶٫۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، در ۹ ماهه امسال ۶۷۶ هزار و ۵۱۸ دستگاه خودرو در کشور تولید شد که نسبت به ۹ ماهه سال قبل کاهش ۴۶٫۳ درصدی را نشان می‌دهد.
 
در این مدت ۵۸۱ هزار و ۹۴۰ دستگاه خودروی سواری، ۷۹ هزار و ۹۵۱ دستگاه وانت و ۱۴۲ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس تولید شد.
 
همچنین ۷۳۲ دستگاه اتوبوس و ۱۳ هزار و ۷۵۳ دستگاه کامیونت،کامیون و کشنده در کشور تولید شد.
 
* کاهش ۵۱ درصدی تولید خودرو در آذرماه
 
در مورد آمار تولید خودرو در آذرماه نیز می‌توان به کاهش ۵۱ درصدی آن نسبت به آذر سال قبل اشاره کرد که این میزان کاهش در مورد خودروهای سواری ۵۲٫۵ درصد بوده است.
 
در ۹ ماهه امسال ۲۶۵ هزار و ۹۱۳ دستگاه خودرو توسط ایران خودرو تولید شد که کاهش ۴۵ درصدی را نسبت به ۹ ماهه سال قبل نشان می‌دهد.
 
همچنین در آذر ماه ۳۱ هزار و ۳۹۵ دستگاه خودرو سواری توسط ایران خودرو تولید شد که نسبت به آذر سال قبل ۴۴٫۲ درصد کاهش داشته است.
 
در ۹ ماهه امسال توسط شرکت سایپا نیز ۱۵۷ هزار و ۲۸۰ دستگاه خودرو سواری تولید شد که نسبت به ۹ ماهه سال قبل ۵۲٫۵ درصد کاهش داشته است. جمع تولید سایپا در آذر ماه نیز ۱۶ هزار و ۴۲ دستگاه بود که کاهش ۸۵٫۸ درصدی را نسبت به آذر سال قبل نشان می‌دهد.
 
تولید خودرو سواری توسط شرکت پارس خودرو نیز در ۹ ماهه امسال ۱۱۸ هزار و ۷۷۷ دستگاه بود که با کاهش ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه است.
 
تولید خودرو سواری توسط پارس خودرو در آذرماه نیز ۹ هزار و ۴۵۱ دستگاه بود که نسبت به آذر ۹۰ کاهش ۶۷٫۶ درصدی را نشان می‌دهد.


خبرگزاری انتخاب | entekhab.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.