کاهش ۷ درصدی مصرف بنزین در کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

متوسط مصرف بنزین در ایران به ۶۲ میلیون و ۲۱۴ هزار لیتر در روز رسید که نسبت به متوسط مصرف روزانه این فرآورده نفتی در هفته قبل از آن با کاهش ۶٫۹۳ درصدی مواجه شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، براساس آمار ارائه شده از سوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران، در هفته قبل (پنجم تا یازدهم مرداد) متوسط مصرف بنزین در ایران به ۶۲ میلیون و ۲۱۴ هزار لیتر در روز رسید که نسبت به متوسط مصرف روزانه این فرآورده نفتی در هفته قبل از آن (۶۶ میلیون و ۸۴۳ هزار لیتر) کاهشی ۶٫۹۳ درصدی داشته است.
 
در این مدت بیشترین مصرف روزانه بنزین را در روز هفتم مرداد با ثبت رقم ۶۸ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر و کمترین مصرف را در روز یازدهم مرداد به‌ میزان ۵۱ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر پشت سر گذاشتیم.
 
هفته قبل در مجموع ۴۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین در سراسر ایران در باک خودروها و موتورسیکلت‌ها به مصرف رسید که این میزان هم بنزین معمولی و هم بنزین سوپر را شامل می‌شود.
 
*** کاهش ۳ درصدی مصرف بنزین سوپر در کشور

 
پنجم مرداد (شنبه) از مجموع ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین مصرف شده در کشور، ۴ میلیون لیتر بنزین سوپر بوده که این مقدار در روزهای بعد تا روز جمعه (یازدهم مرداد) به ‌ترتیب ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر، ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر، ۳ میلیون لیتر و ۴۰۰ هزار لیتر، ۳ میلیون لیتر، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر به ثبت رسید.
 
متوسط مصرف بنزین سوپر در این مدت ۳ میلیون و ۱۱۴ هزار لیتر در روز بوده که نسبت به متوسط مصرف بنزین سوپر در هفته قبل (۳ میلیون و ۲۱۴ هزار لیتر) ۳٫۱۱ درصد کاهش داشت.
 
در هفته قبل در مجموع ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین سوپر در سراسر کشور به مصرف رسید.
 
*** کاهش ۴ درصدی مصرف روزانه نفت‌کوره کشور
 
در ششمین هفته تابستان مصرف نفت‌کوره به‌طور متوسط روزانه ۵۲ میلیون و ۱۰۰هزار لیتر بوده است.  در این مدت در مجموع ۳۶۴ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر نفت‌کوره در سراسر کشور به مصرف رسید که نسبت به مصرف ۳۸۰ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتری این فرآورده نفتی در هفته قبل از آن، از کاهش ۴٫۲۵ درصدی مصرف نفت‌کوره در کشور حکایت دارد.
 
در این مدت بیشترین مصرف روزانه نفت کوره کشور در روز یازدهم مرداد با ثبت رقم ۷۲ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر و کمترین میزان مصرف این فرآورده نفتی در روز پنجم مرداد با ثبت رقم ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بود.

دو هفته پیش (بیست و نهم تیر تا چهارم مرداد) متوسط مصرف روزانه گازوئیل کشور ۹۲ میلیون و ۴۲۹ هزار لیتر بود. اما در هفته قبل (پنجم تا یازدهم مرداد) با افزایش ۱۰٫۴۶ درصدی در مصرف گازوئیل روبه‌رو بودیم، به‌طوری که متوسط مصرف روزانه گازوئیل ایران به ۱۰۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر رسید.
 
در این مدت بیشترین مصرف روزانه گازوئیل را در روز پنجم مرداد به‌ میزان ۱۴۰ میلیون و۴۰۰  هزار لیتر و کمترین میزان مصرف را در روز هشتم مرداد با ثبت رقم ۶۹ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر داشته‌ایم.
 
در هفته قبل در مجموع ۷۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر گازوئیل در کشور به مصرف رسید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.