کتاب اطلاعات کامل بیمارستان های کشور منتشر می شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

مدیر کل دفتر مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت:

مدیر کل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی از انتشار جلد کامل اطلاعات بیمارستانی کشور خبر داد.

دکتر حمید رواقی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار جلد کامل اطلاعات بیمارستانی که اطلاعات بیمارستان های آن به تایید دانشگاه های علوم پزشکی کشور رسیده است چاپ می شود.

وی افزود: این جلد کامل بوده و شامل اطلاعات تجهیزات پزشکی، تخت و نوع تخت ها و خدمات، تعداد تخت ها و ضریب اشغال و متوسط اقامت روی تخت ها در آن برای نخستین بار اعلام می شود.

وی اظهار داشت: جشنواره حاکمیت بالینی با ارزیابی بیمارستان ها از طریق سه مرکز برگزار می شود. یکی از این ارزیابی ها خودارزیابی بیمارستان ها توسط خودشان است، دوم توسط دانشگاه ها و سوم توسط هیاتی است که به همین منظور برای ارزیابی بیمارستان ها تعیین شده اند.

وی ادامه داد: ۷ تا ۹ بهمن ماه منتخبین جشنواره مشخص می شوند و در کنار آن اولین کنگره بین المللی حاکمیت بالینی نیز برگزار می شود.

دکتر رواقی گفت: همچنین بحث بیمارستان دوستدار ایمنی را در برنامه هایمان داریم. استانداردهای ایمنی را به کل بیمارستان ها ابلاغ کرده ایم و ۱۰ بیمارستان در این زمینه خوب پیش رفته اند. بهترین آنها بیمارستان بهارلوی تهران بود که از سوی سازمان جهانی بهداشت نیز در این زمینه بیمارستان برتر خاورمیانه شناخته شد.

مدیر کل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی برنامه سطح بندی تخت های بیمارستانی را داریم که تا آخر آذرماه مرور سطح بندی کشور را منتشر می کنیم.

وی ادامه داد: همچنین عملکرد اطلاعات بیمارستانی را جمع آوری می کنیم که بدانیم مثلا” چند تا عمل جراحی قلب و آنزیوگرافی انجام شده است که با استقرار حسابداری تعهدی در وزارتخانه می توان پی برد بودجه های بیمارستانی چگونه هزینه می شوند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.