کتاب زندگی نامه پروفسور حسابی در انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

خبرگزاری آریا-انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت سالروز درگذشت پروفسور سیدمحمود حسابی فیزیکدان و پژوهشگر شهیر ایرانی کتاب زندگی نامه و خدمات علمی و فرهنگی این استاد را چاپ و منتشر کرد.
به گزارش روابط عمومی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، این کتاب که نخستین بار آبان ماه سال ۱۳۸۹ به چاپ رسید دربر گیرنده زندگی نامه پروفسور حسابی به قلم رضا مختاری اصفهانی و متن کامل دو گفتگوی اسماعیل میرفخرایی با عناوین «خُلقیات حسابی» و «تفکر علمی در ایران» با این استاد فیزیک است.
بخش دیگر این اثر خاطرات پروفسور حسابی است در سه قسمت مجزا با نام های «اولین دانشگاه ایران»، سفر به شوروی» و «خاطرات پراکنده» که به قلم خود استاد می باشد.
از نکات قابل توجه دیگر این کتاب مقالات پروفسور حسابی در موضوعاتی چون «انرژی اتمی و وظایف مبرم ما»، «تونایی زبان فارسی»، «انرژی اتمی به مثابه منبع درآمد نوین» و «نکته ها…»    است که نشان دهنده اندیشه ژرف و دور اندیشی استاد می باشد.
فصل دیگر این اثر با عنوان «حسابی در حدیث دیگران» در سه بخش به دست نوشته ایرج حسابی در مورد پدر، مانا هلال زاده در خصوص انس پروفسور با حافظ و نگاه رسانه ها به ایشان می پردازد.
بخش آخر این کتاب به نام «کارنامه» کلیه فعالیت های علمی و قلمی دکتر حسابی و گاهشمار زندگی ایشان را روایت می کند.
همچنین در انتهای کتاب اسناد و عکس هایی از دوره های مختلف زندگی پروفسور حسابی جمع آوری شده است.
جهت اطلاعات بیشتر و نحوه خرید کتاب «زندگی نامه و خدمات علمی و فرهنگی استاد محمد پروین گنابادی» به وبگاه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به آدرس www.anjom.ir مراجعه نمایید.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.