کدام بانک‌ها وام اشتغال می‌دهند؟

۲۰م دیماه ،

بینا- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:‌ با بانک‌های ملی، ملت، صادرات، کشاورزی، تجارت، سپه، رفاه کارگران، توسعه تعاون و پست بانک جهت ارائه تسهیلات به مددجویان معرفی شده، قرارداد همکاری منعقد شده است.
محمد امید در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت نام اینترنتی اشتغال روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از یکشنبه ۱۷ دی تا پایان این ماه گفت: متقاضیان می‌توانند جهت ثبت نام به پایگاه اینترنتی این نهاد به آدرس www.emdad.irمراجعه کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار نفر از طریق دفاتر امداد ثبت نام کرده‌اند، افزود: از ۱۷ دی ماه تنها از طریق پایگاه اینترنتی امداد این ثبت نام صورت می‌گیرد و این در حالی است که برنامه‌ریزی برای ۲۰۰ هزار نفر صورت گرفته، اما چنانچه تا پایان دی ماه بیش از این تعداد ثبت نام کنند، هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سقف تسهیلات اشتغال را ۱۵ میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس میزان اعتباری که به استان‌ها تزریق شده، اشخاص متاهل و جویای کار و ساکنان روستاها از اولویت برخوردارند که در صورت نیاز از آموزش‌های لازم شغلی بهره‌مند و جهت تسهیلات بانکی به بانک‌های طرف قرار داد این نهاد معرفی می‌شوند.
امید به ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد در سال جاری اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ هزار پرونده مددجویان نیز پس از گذراندن دوره‌های آموزشی تکمیل شده و به بانک‌های عامل ارسال شده است.
وی با بیان اینکه ۶۵ درصد از طرح‌های اشتغال کمیته امداد در روستاها انجام شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات بانکی این نهاد که بخشی مربوط به اعتبار باقی مانده از سال ۹۰ و بخشی نیز مربوط به سال ۹۱ بوده، دریافت شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد یادآورشد: این نهاد در مجموع می‌تواند ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار طبق ماده ۷۶ قانون بودجه و همچنین از محل منابع شورای عالی اشتغال در سال ۹۱ جذب کند.
امید با بیان اینکه منابع بانکی تا پایان سال قابل ارائه به متقاضیان است، تصریح کرد: امیدواریم بانک‌ها امسال نیز مانند سال قبل تا سه ماه پس از پایان سال این مهلت را تمدید کنند تا تمام متقاضیان جویای کار بتوانند از تسهیلات ارائه شده استفاده کنند.
معاون اشتغال کمیته امداد گفت: این نهاد با بانک‌های ملی، ملت، صادرات، کشاورزی، تجارت، سپه، رفاه کارگران، توسعه تعاون و پست بانک قرارداد همکاری منعقد کرده و بانک‌های نامبرده در سراسر کشور آماده ارائه تسهیلات به مددجویان معرفی شده از سوی این نهاد می باشند.
وی در ارتباط با ضمانت این وام‌ها یادآورشد: تنها با معرفی یک ضامن اشخاص متقاضی می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند شوند؛ از سال قبل در ضمانت تسهیلات خوداشتغالی، ضمانت یارانه هم مورد قبول قرار گرفته و در بعضی استانها اجرایی شده است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.