کدام بیماریها با طب هومیوپاتی درمان می شوند؟

هومیوپاتی یکی از رشته های طب مکمل است که به بهبود بسیاری از بیمارهای جسمی و ذهنی کمک می کند.

دکتر غلامرضا عسگری، عضو هیئت مدیره انجمن هومیوپاتی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:

طب مکمل یا جایگزین به موازات علم پزشکی رایج یکی از شاخه های طب بوده که شامل ۹۰ رشته درمانی از جمله هومیوپاتی، کایروپرکتیک، طب سوزنی و گیاه درمانی است.

وی با اشاره به اینکه هومیوپاتی به معنای “مشابه درمانی” است، افزود: هومیوپاتی یک قانون در طبیعت است که در این طب بدن تحریک می شود تا خود مشکلات جسمی و ذهنی فرد را حل کند.

عسگری تصریح کرد: طب هومیوپاتی متکی بر تجویز دارو نبوده و برای نمونه در هنگام سوختگی به جای استفاده از آب سرد برای تسکین آبی با حرارت ملایم بر روی محل سوختگی ریخته می شود که در کاهش درد و بهبود زخم  بسیار مؤثر است.

این هومیوپات ادامه داد: بسیاری از مشکلات روانی مانند افسردگی، وسواس، اضطراب و مشکلات جسمی مانند آلرژی، سینوزیت، سردردهای مزمن، دیسک کمر و مسائل گوارشی با استفاده از طب هومیوپاتی قابل درمان است.
وی یادآور شد: بر طبق قوانین ایران فقط پزشکان عمومی و متخصص، روانپزشکان و ماماها می توانند در حیطه کاری خود از هومیوپاتی استفاده کنند و سایر افراد مجاز به انجام کارهای درمانی به نام این طب نیستند.

عسگری افزود: یادگیری فلسفه طب هومیوپاتی و درمان های اورژانسی با استفاده از این طب برای عموم افراد آزاد بوده اما درمان بیماریهای مزمن حتماً باید تحت نظر متخصص این رشته انجام گیرد.
این هومیوپات خاطرنشان کرد: هومیوپاتی مانند هر علم دیگری محدوده عملکرد مشخصی دارد و باید نسبت به افراد سودجو که به بهانه سفارش دارو از خارج یا به طول انجامیدن مدت درمان به فکر سوء استفاده مالی از بیماران هستند، هشیار بود./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.