کدام فیلم‌ها گیشه‌های سینما را در ایام نوروز فتح خواهند کرد؟

۲۸ام بهمن ،

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، به نظر می‌رسد مقدمات و حاشیه‌های اکران نوروز امسال به اندازه سال قبل جنجالی از آب درمی آید شایعاتی که دربارهٔ ترکیب اکران عید ۹۲ به گوش می‌رسد.

 در صورتی که رنگ واقعیت بگیرد یکی از نفس‌گیرترین ماراتون‌های سینمایی این سال‌ها را رقم می‌زند، از مدتی قبل نام سه فیلم «برف روی کاج‌ها»، «پل چوبی»و «رسوایی» به عنوان گزینه‌های قطعی اکران نوروزی به گوش می‌رسند.

در یکی دو روز اخیر «حوض نقاشی» و «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» همه به عنوان گزینه‌های اصلی معرفی شده است، اگر واقعا این پنج فیلم در کنار هم اکران شوند، دو فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره سیم در کنار سه فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره سی و یکم کنار هم قرار می‌گیرند.

 از سوی دیگر باید به این نکته توجه کرد که در پایان جشنواره امسال از «هیس…..»، «رسوایی» و «حوض نقاشی» به عنوان اصلی‌ترین شانس‌های کسب عنوان فیلم پرفروش اکران ۹۲ یاد شده است.

دو فیلم دیگر هم از آثار خبرساز تولید شده در سال ۹۰ می باشند که تا به حال مجوز نمایش نداشته‌اند و به نظر می‌رسد اکران عید آخرین فرصت نمایش آن‌هاست چون بعید است در فضای سیاسی اجتماعی اواخر بهار ۹۲ که به انتخابات ریاست جمهوری منتهی می‌شود فضایی برای اکران «پل چوبی» و «برف روی کاج‌ها» فراهم باشد.

نکته مهم این است که اگر این فیلم‌ها همزمان اکران شوند چه اتفاقی برای گیشه سینما رخ می‌دهد، ظرفیت نمایش فیلم در کشور محدود است و این فیلم‌ها به دلایل مختلف جزو پرامیدترین آثار در نوبت اکران می باشند.

 خطری که وجود دارد، قربانی شدن همه این فیلم‌ها و فروش کمتر از انتظار برای آن‌هاست، پخش کنندگان هر پنج فیلم می‌کوشند بیشترین سالن سینما را برای نمایش در اختیار بگیرند و احتمالا این رقابت سبب می‌شوند نسبت به حالت نرمال، سینماهای کمتری به هر یک از این فیلم‌ها برسد.

 از سوی دیگر هر پنج فیلم داستان‌های جدی دارد و فضای کلی‌شان غمگین و ناشاد است، برای اکران نوروز که سنت یک دهه قبل نمایش فیلم‌های شاد و کمدی بوده است، این ترکیب پنج تایی ریسک بزرگی است.

 هر چند که یکی از اشخاص مسئول در شورای صنفی نمایش که وظیفه نظارت بر ترکیب اکران و عقد قرار داد میان صاحبان فیلم و سینمادارها را دارد، می‌گوید: هنوز اکران هیچ فیلمی قطعی نشده است، اگر در صورت پافشاری پخش کنندگان چاره‌ای باقی نماند.

«حوض نقاشی» از تولیدات حوزه هنری است و اگر شورای صنفی نمایش با اکران این ملودرام تلخ در نوروز مخالفت کنند، بعید نیست ماجراهای اکران ۹۱ تکرار شود.

مجموعه متغیرهایی که در اکران نوروز ۹۲ تاثیرگذار است می‌تواند یکی از عجیب ترین وقایع سال‌های اخیر در حوزه سینما را رقم بزند و برای اولین بار پنج شانس مهم فروش را به رقابت سخت و نفس گیر با یکدیگر بفرستد در این شرایط پیش‌بینی دربارهٔ موفقیت این فیلم‌ها بسیار سخت خواهد بود.

منبع: هفت صبح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.