کدام هوشمندی است که نداند سازمان تحریم‌ها به شدت آسیب دیده است

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۴ آذر) مجلس شورای اسلامی درباره مذاکرات هسته‌ای کشورمان با ۵+۱ گفت: نکته‌ای که می‌توان از مذاکرات اخیر فراگرفت این است که به معنای واقعی کلمه و به دلایل گوناگون آمریکا قابل اعتماد نیست. من از شما همکاران عزیز و مردم آزاده جهان و دول مستقل سؤال می‌کنم، چگونه می‌توان به دولتمردانی که منافع ملی دولت آمریکا را قربانی منافع نامشروع رژیم صهیونیستی می‌کنند، اعتماد کرد؟ چگونه به دولتمردانی که که منافع ملت‌های جهان را قربانی منافع نامشروع مشتی صهیونیست کرده‌اند، می‌توان اعتماد کرد؟

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما اولاً به ملت خویش اعتماد داریم؛ ثانیاً به امدادهای خدای سبحان و دعای مستجاب حضرت ولی‌عصر امام زمان (عج) اعتماد داریم  و ثالثا به ملت‌های آزادیخواه جهان، دول مستقل جهان و ملت‌های هوشمند منطقه اعتماد داریم و با اعتماد به این سرمایه‌های بزرگ، نقشه راه پیش‌روی خود را تعریف و با قدرت در این راه قدم برمی‌داریم.

اظهارات کری تبیین‌کننده شخصیت منطقی ملت ایران و گستاخی دولتمردان آمریکایی است

وی تصریح کرد: باید نکته‌ای درخصوص برخی از سخنان هتاکانه وزیر امور خارجه آمریکا ذکر کرد؛ اینکه وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه خود اظهار می‌دارد تحریم‌ها سرجای خود مانده‌اند و ایران به توافق ژنو متعهد است، جایگاه و شخصیت منطقی و هوشمندانه دولت، ملت و مسئولان ایران را تبیین می‌کند و زیاده‌خواهی و گستاخی دولتمردان آمریکایی را فراروی هوشمندان تعریف و تبیین می‌کند.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه دنیا می‌داند تحریم‌ها سر جای خود باقی نمانده است، گفت: ایستادگی ملت ایران شما را وادار کرد که برای برون‌رفت از تنگنایی که خلق کرده‌اید، راهی جز مذاکره پیش‌روی خود نبینید و با قبول ایران هسته‌ای در پای میز مذاکره نشستید. کدام هوشمندی است که این واقعیت را نبیند و به او اذعان نکند؟

ابوترابی‌فرد ادامه داد: کدام هوشمندی است که به این واقعیت اعتراف نکند که به دلایل متعدد از جمله نبود ظرفیت جامعه جهانی، نبود اقتدار فراگیر شما در پیش‌برد اهداف نامشروع تعریف‌شده، سازمان تحریم به شدت آسیب دیده است؟

وی در ادامه خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: شما نمی‌توانید تحریم را ادامه دهید؛ شما قادر به انجام این هدف نامشروع خود نیستید، زیرا واقعیت‌های اروپا و واقعیت‌های آسیا این حقیقت را نشان می‌دهد و دنیا شاهد است که امروز جامعه جهانی از احساس آرامش و اعتماد بالاتری برخوردار است.

احساس افزایش امنیت جهانی به دلیل کاهش نفوذ آمریکا در منطقه و جهان است

نایب‌ رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این سخن جان کری که گفت جامعه جهانی احساس آرامش و امنیت بیشتری دارد، ، سخن درستی است و در این باره توضیح داد: این آرامش و امنیت بیشتر به دلیل کاهش نفوذ آمریکا در منطقه و جهان است؛ به دلیل شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ نابرابر غزه است؛ به دلیل شکست توطئه‌های آمریکا در سوریه و عراق، به دلیل شکست اهداف نامشروع آمریکا در اروپا، آفریقا و آسیاست.

ابوترابی‌فرد گفت: امیدوارم در آینده شاهد ارتقای سطح امنیت جامعه جهانی با افول روزافزون قدرت سیاه آمریکا باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خاطرنشان کرد: امیدواریم این حرکت در چارچوب تعریف‌شده از سوی رهبری معظم انقلاب اسلامی در ماه‌های پیش‌رو ادامه پیدا کند و گام‌های بلند و استوار در راه حراست از منافع ملی و پاسداری از حقوق مشروع ملت بزرگ ایران در داشتن دانش هسته‌ای و فناوری هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز تعریف‌شده ‌ برداشته شود.

وی در ادامه به درس‌هایی که می‌توان از مذاکرات یک‌سال گذشته آموخت اشاره و اظهار کرد: نخستین نکته که می‌توان از رفتار سیاسی و اجتماعی ملت بزرگ ایران در طول چند سال اخیر و در اوج اعمال سیاست‌های خصمانه آمریکا و متحدان علیه ملت بزرگ ایران می‌توان آموخت، آن است که ملت ایران با ایستادگی و مقاومت با خلق حماسه سیاسی ۲۴ خرداد ۹۲ و مشارکت تحسین‌آمیز در اوج تنگناهای سیاسی و اقتصادی و تعیین سرنوشت سیاسی خود این حقیقت را برای مسئولان و دولتمردان تبیین  کردند که کلیه مطالبات مردم ایران، حفظ اقتدار و عزت ملی با ایستادگی مسئولان در حراست از منافع ملی این ملت بزرگ است.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: امیدوارم با توجه به این اصل محوری و کلیدی در همه حوزه‌ها و در مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵، قدم‌های مطمئن و استوار برداریم.

او افزود‌: وحدت ملی بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی ماست. پیگیری سیاست‌های معطوف به انسجام ملی از مهمترین استراتژی‌های اداره کشور در شرایط فعلی است. تردیدی نداریم مهمترین عامل اقتدار نمایندگان ملت ایران در گفت‌وگو با ۱+۵ این اقتدار برآمده از وحدت و انسجام ملی ماست.

دولتمردان همفکری با نخبگان را دستور کار خود قرار دهند

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: باید دولتمردان خصوصاً متولیان مدیریت مذاکرات پیش‌رو توجه به نخبگان سیاسی، نخبگان علمی، توجه اقناع و همفکری و مشاوره مستمر با آنان را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: واقعیت مذاکرات یک سال گذشته بیانگر این حقیقت است که تنها ادبیات حاکم بر محاورات و گفت‌وگوهای دولت‌های بزرگ، ادبیات قدرت است و ملتی می‌تواند از منافع خویش در برابر نظام حاکم بر جهان دفاع کند که از قدرت بالاتری برخوردار باشد. امروز تنها با زبان قدرت با آمریکا و متحدان آن می‌توان سخن گفت و باید برای افزایش اقتدار ملی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از تمام ظرفیت درون نظام بهره گرفت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه راه را برای پاسداری از منافع ملی آنان همواره می‌کند، افزایش اقتدار ملی است و مسیر این حرکت را بهره‌گیری بایسته و شایسته از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل متراکم در درون نظام می‌توان پیمود.

ابوترابی فرد در پایان تصریح کرد: مدیران کشور، مسئولان اجرایی اقتدار ملی را با نگاه به بیرون جست‌وجو نکنند، اقتدار ملی را با نگاه به ظرفیت‌های ملی می‌توان به دست آورد. اقتدار ملی را با استفاده شایسته از ظرفیت‌های والای رهبری مقتدر حکیم نظام می‌توان به دست آورد. اقتدار ملی را در ارتباط شایسته با ملت ایران و تحکیم پیوند دولت و ملت می‌توان جست‌وجو کرد.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.