کدام وانت‌ها در ایران کیفیت بهتری دارند؟

عصر خودرو : وانت چینی کاپرا (مونتاژی گروه بهمن) در رده‌بندی کیفی سال گذشته با کیفیت‌ترین وانت تولیدی کشور شناخته شد.

به نقل از ایسنا در جدول خلاصه میانگین نمرات منفی وانت‌های تولیدی در سال ۱۳۹۰، وانت کاپرا با کمترین نمره منفی به عنوان کیفی‌ترین وانت تولیدی کشور در این سال معرفی شده است.

در رده‌بندی وانت‌های تولیدی در سال گذشته، وانت کاپرا با ۹۷٫۹ نمره منفی در صدر جدول ایستاده است. این خودرو در تمام بخش‌های فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیر عادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ دارای نمره منفی بوده است.

پس از وانت کاپرا، وانت مزدا تک کابین (مونتاژی گروه بهمن) در رتبه دوم رده‌بندی ایستاده است. این خودرو با ۱۱۹٫۹ نمره منفی در تمام بخش‌ها به جز نفوذ آب دارای نمره منفی بوده است.

اما رتبه سوم رده‌بندی کیفی وانت‌های تولید داخل در اختیار وانت شوکا (مونتاژی گروه سایپا) است. این وانت با ۱۴۹٫۵ نمره منفی در تمام بخش‌ها به جز تجهیزات الکتریکی و نفوذ آب دارای نمره منفی بوده است.

وانت نیسان Z24i (مونتاژی گروه سایپا) نیز رتبه چهارم رده‌بندی را در اختیار دارد. این خودرو با ۱۸۵٫۹ نمره منفی در تمام بخش‌های فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزیینات داخلی و خارجی، صداهای غیر عادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ دارای نمره منفی است.

رتبه پنجم نیز در اختیار وانت دیزل زامیاد (مونتاژی گروه سایپا) با ۱۹۸٫۶ نمره منفی است. وانت دیزل زامیاد در تمام بخش‌ها دارای نمره منفی بوده است.

وانت پیکان تبریز (مونتاژی گروه ایران خودرو) نیز رتبه ششم را در اختیار دارد. این خودرو با ۲۰۳٫۲ نمره منفی در تمام بخش‌ها دارای نمره منفی است.

وانت مزدا دو کابین (مونتاژی گروه بهمن) نیز در جایگاه هفتم رده‌بندی ایستاده است. این خودرو با ۲۰۹٫۵ نمره منفی در تمام بخش‌ها دارای نمره منفی بوده است.

اما رتبه آخر در اختیار وانت نیسان CNG (مونتاژی گروه سایپا) است که با ۲۱۲٫۹ نمره منفی در تمام بخش‌های فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزیینات داخلی و خارجی، صداهای غیر عادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ دارای نمره منفی بوده است.

طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، کیفیت وانت‌های تولیدی در سال گذشته ۲۰٫۳ درصد نسبت به سال ۱۳۸۹ افزایش داشته است.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.