کره‌شمالی موشک‌هایش را از محل پرتاب در سواحل شرقی خارج کرد

۱۷اردیبهشت،

پس از نگرانی‌ها در مورد آزمایش موشکی احتمالی تازه کره‌شمالی، مقامات آمریکا اعلام کردند که کره‌شمالی دو موشک میان برد را از محل پرتاب آنها در سواحل شرقی این کشور خارج کرده که می تواند گامی در راستای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بنابه گزارش‌ها پیونگ یانگ ماه قبل برای پرتاب موشک از این ناحیه آماده شده بود. کره‌شمالی همچنین پیشتر بعضی اهداف مشخص در آمریکا و کره جنوبی را تهدید به حمله کرده بود.

این تهدیدها پس از اعمال تحریم‌های تازه سازمان ملل علیه کره‌شمالی در ماه مارس پس از سومین آزمایش اتمی این کشور که در ماه فوریه انجام شد، صورت گرفت.

در همین حال یک مقام دفاعی آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت که موشک‌های نوع “موسودان” هر لحظه آماده پرتاب بود اما کره شمالی اکنون آنها را جابجا کرده است.

“جورج لیتل” سخنگوی پنتاگون که از اظهارنظر مستقیم دربارهٔ این موشک‌ها اجتناب کرد، به خبرنگاران گفت: آنچه اخیرا دیده ایم وقفه در اقدامات تحریک آمیز است و من فکر می کنم که این به وضوح برای تلاش‌ها در جهت اطمینان از صلح و ثبات در شبه جزیره کره مفید است.

به گزارش شبکه بی بی سی، کره‌شمالی موشک های میان برد موسودان را در سال ۲۰۱۰ در جریان یک رژه نظامی رونمایی کرد اما در آن زمان هنوز آنها را آزمایش نکرده بود. کره جنوبی ماه قبل وضعیت اضطراری را تا حد بسیار خطرناک بالا برد و آن زمانی بود که نشانه‌هایی از آماده شدن شمال برای انجام یک آزمایش موشکی ظاهر شد.

به گفته منابع آگاه در دولت آمریکا و کره جنوبی، حداقل یک موشک بالستیک با بردی سه هزار کیلومتری سوختگیری و آماده پرتاب شده بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.