کره شمالی : کره جنوبی عامل هرگونه حادثه در منطقه است

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۰۳
کره شمالی روز یکشنبه هشدار داد کره جنوبی مسئول هرگونه حادثه در شبه جزیره کره خواهد بود .
به گزارش خبرگزاری شین هوا از پیونگ یانگ ، سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی اعلام کرد لی میونگ باک رئیس جمهور کره جنوبی با ناسزاگویی درباره جشن هایی که به مناسبت صدمین سالگرد کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی برگزار شده بود به این کشور توهین کرد و به تنش ها در شبه جزیره کره دامن زد .
وی افزود مسئولیت هر اتفاقی که در شبه جزیره کره بیفتد به عهده لی میونگ باک خواهد بود و هر کشوری که در امور داخلی کره شمالی مداخله کند با حملات ارتش و مردم خشمگین این کشور روبرو خواهد شد .
کره شمالی روز پنجشنبه از کره جنوبی خواست به علت آنچه که پیونگ یانگ ناسزا گویی سئول در خلال مراسم سالانه کره شمالی نامید عذرخواهی کند و در غیر اینصورت با « جنگی مقدس » روبرو خواهد شد .
از زمان پرتاب موشک دوربرد کره شمالی که بدون توجه به هشدارهای بین المللی برای خودداری از چنین کاری ، انجام شد تنش های منطقه ای به شدت افزایش یافته است .
اما این موشک که کره شمالی اعلام کرد هدف از آن قرار دادن ماهواره در مدار زمین است ، دو دقیقه پس از پرتاب متلاشی شد و نتوانست به یک پرتاب موفق تبدیل شود .
دولت کره شمالی در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی این کشور منتشر کرد با اشاره به رژیم کره جنوبی اعلام کرد : « این رژیم دست نشانده خائنین باید فورا به علت توهین خود به جشن های سالانه کره شمالی عذرخواهی کند
در غیر اینصورت با خشم وحشتناک مردم و ارتش کره شمالی و « جنگی مقدس »‌ ازسوی این کشور روبرو خواهد شد .
کره شمالی از زمان مرگ کیم جونگ ایل رهبر سابق این کشور بارها به کره جنوبی هشدار داده است به علت اقدامات توهین آمیز خود عذرخواهی کند یا با اقدام تلافی جویانه شدید پیونگ یانگ روبرو خواهد شد .
تنش های فرا مرزی بین کره شمالی و کره جنوبی از زمان روی کار آمدن لی میونگ باک رئیس جمهور کره جنوبی در سال دو هزار و هشت افزاش یافته است .
۱۶۱/۱۰۴

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.