کره شمالی آمریکا را تهدید به حمله موشکی کرد

کره شمالی روز سه شنبه در واکنش به توافق نامه جدیدی که واشنگتن و سئول روز یکشنبه به منظور افزایش برد موشکهای کره جنوبی امضا کردند، اعلام کرد موشک‌هایی راهبردی در اختیار دارد که با آنها می‌تواند آمریکا را هدف قرار دهد.
به گزارش ‌خبرگزاری فرانسه‌، سخنگوی کمیسیون دفاع ملی کره شمالی در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد، تاکید کرد :«ارتش ‌کره شمالی موشک‌های راهبردی در اختیار دارد که قادر است با آنها نه تنها نیروهای آمریکایی مستقر در شبه جزیره کره‌، ژاپن و پایگاه نظامی گوام در حوزه اقیانوس آرام بلکه حتی خاک آمریکا را هدف قرار دهد.»
در این بیانیه آمده است:« پیونگ یانگ آماده است با هر دشمنی مقابله کند و توان هسته‌ای و موشکی لازم را در برابر نیروی هسته‌ای یا موشکی دشمن دارد.»
تهدیدهای جدید کره شمالی برضد آمریکا در واقع واکنش این کشور به توافق نامه‌ای است که واشنگتن و سئول یکشنبه گذشته امضا کردند. گفته می‌شود این توافق نامه به کره جنوبی اجازه می‌دهد برد موشک‌های بالیستیک خود را سه برابر کند. کره جنوبی با داشتن چنین موشک‌هایی قادر خواهد بود سرتاسر خاک کره شمالی را تحت پوشش موشکی خود قرار دهد.
در حال حاضر برد موشک‌های کره جنوبی سیصد کیلومتر است و با توافق نامه‌ای که این کشور با آمریکا امضا کرده است، سئول می‌تواند برد این موشکها را به هشتصد کیلومتر برساند. کره جنوبی با چنین موشک‌هایی حتی قادر است تمام نقاط ژاپن را هدف قرار دهد.
 آمریکا در حال حاضر بیست و هشت هزار نیروی نظامی در خاک کره جنوبی دارد و قادر است در صورت حمله به کره جنوبی برای این کشور یک «چتر هسته‌ای» ایجاد کند. در عوض، کره جنوبی نیز در سال دو هزار و یک قبول کرد که برد موشک‌های خود را کاهش دهد تا به این ترتیب مانع از تشدید تنش‌های موجود در شبه جزیره کره شود. با این وجود با توجه به بلند پروازیهای هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ، سئول نیز خواستار افزایش برد موشک‌های خود شد. پس از پرتاب ناموفق یک موشک توسط کره شمالی در آوریل گذشته، مذاکرات میان سئول و واشنگتن درباره افزایش برد موشک‌های کره جنوبی سرعت پیدا کرد و وارد مرحله جدی‌تری شد.

۲۶۱۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.