کره شمالی شمارش معکوس را آغاز کرد؟

روزنامه لس آنجلس تایمز با اشاره به سه عکس منتشر شده از یک سایت هسته ای کره شمالی نوشت که این کشور آماده برگزاری سومین آزمایش اتمی خود است.
تصاویر ماهواره‌ای نشان دهنده آمادگی کره‌شمالی برای آزمایش هسته‌ای است

به گزارش فارس به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز، یک کارشناس مطالعات نظارتی بر تسلیحات ممنوعه گفت: تصاویر ماهواره‌ای از سایت‌های هسته‌ای کره شمالی نشان دهنده آماده سازی مقدمات یک آزمایش اتمی زیرزمینی است.

یک سایت وابسته به “موسسه آمریکایی-کره ای مدرسه مطالعات بین‌المللی جان هاپکینز”، سه عکس ماهواره‌ای که نشان دهنده پیشرفت کار در سایت هسته‌‍ای کره شمالی است را منتشر کرده است.

“جوئل ویت” یکی از کارشناسان این موسسه که بر روی پروژه کره شمالی کار می‌کند گفت: ما می‌توانیم بگوئیم که اقدامات زیادی در سایت انجام شده است. شما می‌توانید خودروهایی را مشاهده کنید که اشیایی را در سایت جابجا می‌کنند و خاک زیادی را از تونل خارج کردند.

منابع اطلاعاتی و دیپلماتیک نیز طی هفته‌های اخیر بارها در مورد آزمایش هسته‌ای کره شمالی در واکنش به تهدیدات بین‌المللی علیه این کشور هشدار داده اند.

روز جمعه نیز “بان کی مون” دبیر کل سازمان ملل به کره شمالی هشدار داد و اظهار داشت: کره‌شمالی باید به خواسته‌های جامعه بین‌المللی برای حفظ صلح در منطقه توجه کند.

دولت کره شمالی دوبار در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ آزمایش هسته‌ای انجام داده است و بعضی از منابع معتقدند که این کشور در حال فراهم کردن مقدمات سومین آزمایش هسته‌ای خود است.

واکنش‌ها به کره شمالی از زمان پرتاب موشک ماهواره بر این کشور که با شکست نیز مواجه شد آغاز شد و کماکان ادامه دارد.

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.