کروم ۲۳ چه ویژگی‌های تازهی دارد؟

۰۵م آذر ،

فضای سایبر > نرم‌افزار
تازه‌ترین نسخه مرورگر گوگل به نام کروم ۲۳ ویژگی‌های تازهی دارد که از جمله آنها می‌توان به ساده‌تر شدن کار با مجوزهای پایگاه‌های اینترنتی و افزایش طول مدت استفاده از باتری‌ها اشاره کرد.

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، مرورگر کروم ۲۳ کار کاربران را برای ملاحظه و کنترل مجوزهای پایگاه‌های اینترنتی همچون جاوااسکریپت و منوهای پاپ آپ ساده‌تر کرده است.

تنها کاری که کاربران باید انجام دهند، کلیک روی صفحه یا آیکن قفل چسبیده به نشانی پایگاه اینترنتی در محل درج نشانی است تا بتوانند فهرستی از مجوزهای آن پایگاه اینترنتی را ملاحظه کنند.

مرورگر گوگل یک عملگر دیگر با نام پیگیری – نکن دارد. این عملگر از پایگاه‌های اینترنتی می‌خواهد بازدیدکننده را تعقیب نکرده و اطلاعات او را گردآوری نکنند.

با این حال، کارآمدی این تقاضا بستگی به پایبندی هر یک از پایگاه‌های اینترنتی خواهد داشت.

کروم ۲۳ سریع‌تر و اقتصادی‌تر از نسخه‌های پیشین است چرا که ویدئوها با استفاده از چیپ گرافیک رایانه (GPU) و نه پردازشگر اصلی رایانه (CPU) پخش می‌شوند.

به خاطر آنکه که GPU با بهره‌وری بالاتر کار و برق کمتری نسبت به CPU مصرف می‌کند، مرورگر به میزان قابل توجهی طول مدت استفاده از باتری نوت‌بوک‌هایی را که با ویندوز کار می‌کنند، افزایش می‌دهد.

آزمون‌های گوگل نشان داده که با پخش شدن ویدئو از طریق GPU باتری‌ها ۲۵ درصد بیشتر دوام می‌آورند.

کاربران کروم می‌توانند هم اکنون نسخه تازه آن را با کلیک روی Update در منوی About Chrome بارگذاری کنند.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.