کسانی که می‌گفتند «جنبش دانشجویی یعنی حرف مفت» احزاب را به دانشگاه آوردند!

اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیر دفتر تحکیم وحدت با استناد به این فرمایش مقام معظم رهبری که” دانشگاه باید سیاسی باشد اما سیاست زده نباشد”گفت : دانشگاه باید محلی برای بحث دربارهٔ مسائل سیاسی روز باشد و بهترین محیط برای اجرای این برنامه هاست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،دبیر دفتر تحکیم وحدت با استناد به این فرمایش مقام معظم رهبری که” دانشگاه باید سیاسی باشد اما سیاست زده نباشد”گفت : دانشگاه باید محلی برای بحث دربارهٔ مسائل سیاسی روز باشد و بهترین محیط برای اجرای این برنامه هاست.

علی بیانی در گفت‌وگو با خبرنامه دانشجویان ایران گفت: مسئله مهمی که می تواند به فضای دانشگاه ها آسیب جدی برساند، ورود احزاب سیاسی به دانشگاه ها با سو نیت است و این ضربه از این لحاظ است که حضور این جریان ها سبب می گردد تا از پتانسیل قدرت مند خود در جهت اهداف گاها سویی که دارند استفاده کنند و دانشجو را به نوعی بازیچه دست خود قرار می دهند.

بیانی تصریح کرد: از مهمترین آفت های دیگر این است که  دانشگاه ها استقلال خود را از دست می دهند و این مشکل بیشتر در تشکل ها دیده می گردد و سبب می گردد تا تشکل ها وقتی می خواهند موضع گیری شان دربارهٔ مسائل مختلف را انجام دهند ، آن جریان خاص روی آنها تاثیرات بسیاری می گذارد .

این فعال دانشجویی عنوان کرد: سابقه ورود جناح ها و احزاب به دانشگاه ها را در دوره اصلاحات داشته ایم که عده ای به بهانه و با شعار آزادی بیان آمدند در دانشگاه ها این فضا را ایجاد کردند که تشکل ها می توانند دربیان نظرات شان راحت باشند ، همین اشخاص و چهره شاخص آنها در سال ۸۳ در دانشگاه ها می گویند “جنبش دانشجویی یعنی حرف مفت ” برای اینکه جنبش دانشجویی دیگر برای آنها استفاده ای نداشته است .

بیانی افزود: هیچ سبب موجهی وجود ندارد که تشکل ها  بخواهد از جناح و یا حزب خاصی دستور بگیرند .

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فضای سیاسی مناسب در دانشگاه ها با برگزاری جلسات کرسی های آزاد اندیشی می تواند رونق مناسب داشته باشد ونظرات به طور علمی، آزادانه و در چارچوب قانون در این جلسات عنوان شود و تصمیم گیری را به خود دانشجویان واگذار کنند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر فضای احساسی از بین دانشجویان رخت بسته و گفت و گو و فضای منطقی بین آنها حاکم است و امیدوارم وزارت علوم و مسئولان دانشگاه ها به نقل از های مقام معظم رهبری عنایت کنند و از ورود احزاب و جریانات سیاسی به دانشگاه ها اجتناب کنند .


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.