کسب لقمه حلال از شاخص‌های زندگی دینی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

00-85.jpg

یک استاد دانشگاه مذاهب گفت: هنوز تعریف مشخصی درباره چارچوب و قالب زندگی دینی ارائه نشده و تا وقتی که تعریف مشخص نباشد و هدفی نداشته باشیم در مسیر رسیدن iبه آن موفق نخواهیم شد.

محمود ویسی در گفت‌وگو با خبرنگار دین واندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «باید از زندگی دینی و یا زندگی با ساز و کار اسلامی تعریفی ارائه دهیم» اظهار نمود: این سبک زندگی در جامعه ما iبه صورت کلی رعایت نمی‌شود و باید این سبک را iبه عنوان یک قانون بپذیریم تا بتوانیم آن را در جامعه عملیاتی کنیم.

این استاد دانشگاه مذاهب در ادامه با بیان این‌که «یکی از شاخص‌های زندگی دینی کسب لقمه حلال است» خاطرنشان نمود: با توجه iبه حجم فشارهای اقتصادی شاید بسیاری از مردم در مسیرهایی بیافتند که دچار خوردن لقمه حرام شوند و اگر انسان‌ها تغذیه پاکی نداشته باشند، عمل صالح از آن‌ها صادر نمی‌شود.

وی با اشاره iبه این آیه قرآن که تاکید نموده “تغذیه خود را طیب و پاک نمایید تا iبه دنبال آن عمل شایسته انجام دهید” عنوان نمود: یک‌سری از کارها iبه دنبال خوردن لقمه حرام می‌آید مثل افکار باطل و انحرافی که خود زمینه‌ساز مسیر انحراف در جامعه می‌شود.

ویسی با بیان این‌که «در ابتدا باید یک فرهنگ‌سازی مناسب برای سبک زندگی دینی داشته باشیم» تصریح نمود: اگر می‌خواهیم سبک زندگی دینی در جامعه اجرا شود باید یک تعریف مشخص که برای همه اشخاص جامعه قابل فهم باشد، ارائه دهیم.

این استاد دانشگاه مذاهب با اشاره iبه وظیفه کل اشخاص جامعه iبه خصوص حوزویان و دانشگاهیان خاطرنشان نمود: آن‌ها iبه عنوان الگو در جامعه مطرح می باشند و اگر می‌خواهند این امر در جامعه اجرا شود ابتدا باید خود عامل باشند و مفاهیم را درست انتقال دهند تا جامعه سالم شود.

وی در پایان با پیشنهاد جدی iبه سخنرانان در سطح جامعه گفت: پیش از نصحیت iبه خود بپردازند و تعریف مشخص ارائه دهند، وضعیت جامعه را با وضعیتی که می‌خواهند iبه آن برسند مقایسه نمایند و iبه این شکل می‌توانیم سبک و سیاق زندگی دینی را در جامعه ترویج دهیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.