کشتار مسلمانان میانمار مقابله با اسلام است

جام جم آنلاین: خطیب نمازجمعه این هفته تهران، استکبار از هر طرف دنیای اسلام را احاطه کرد است، گفت: کشتار فجیع مسلمانان میانمار برای مقابله با اسلام است.آیت الله امامی کاشانی در اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان با اشاره به بیداری اسلامی گفت: بیداری اسلامی از یک طرف و حرکت دشمن در برابر بیداری‌های اسلام از طرف دیگر به خصوص در برابر ایران و سوریه حقایقی است که در این عالم وجود دارد و این حقایق ما را موظف می‌کند که به وظیفه خودمان عمل کنیم.

امام جمعه موقت تهران همچینن در خطبه دوم با بیان اینکه بحث اقتصاد در عظمت اسلام یک بحث مهمی است گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان به آرمان گرایی اشاره داشتند، اینکه جامعه باید آرمانگرا باشد یا آرمان‌های واقعی باشد، یا آرمان‌های اسلام و جامعه اسلامی باشد و اینکه آرمانگرایی کجاست و ساز و کار آن چیست بحث بسیار مهمی است.

آیت الله امامی کاشانی افزود: همان طور که ایشان فرمودند بخشی از آ‌رمان‌ها مطالبه اسلام و مطالبه انقلاب است.

وی عمل کردن به توصیه مقام معظم رهبری را ساز و کار رسیدن به آرمان‌ها دانست و گفت:‌ در زمان حضرت امیرالمومنین(ع) می‌بینیم که به مالک اشتر در مورد چگونگی حکومت‌داری دایماً توصیه می‌کردند که همین توصیه‌ها ساز و کار رسیدن به آرمان‌ها است.

آیت الله امامی کاشانی، افزود:‌ حضرت علی(ع) به مالک اشتر فرمودند “از من وصیت را بگیر و بپذیر و از طرف من نقد کن، تجار و حمایت کن برای اینکه صنعت و تجارت باشد تا جامعه اسلامی زنده و پویا بشود و مراقبت کن که اینها گران نفروشند تا مردم در رفاه باشند”.

وی وضعیت اقتصادی را نشان از رعایت کردن موازین عدل توسط والیان و حاکمان دانست و گفت:‌ مراقبت کردن از این که اجناس گران و یا احتکار نشود بر می‌گردد به رعایت موازین عدالت توسط والیان و حاکمان؛ بنابراین باید دولت مراقبت کند چه در داخل و چه در خارج که قیمت‌ها پایین باشند تا فروش خوب شود.

امام جمعه موقت تهران، تاکید کرد: حتی جنسی که به خارج می‌رود دولت باید مراقبت کند که با کیفیت باشد که بتواند با دیگر کالاها رقابت کرده تا فروش خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید از شعارها پرهیز شود، گفت: چگونه باید سرمایه گذاری کرد همه چیز بر می‌گردد به تقوا یعنی باید پایبند به تقوا و ایمان باشند تا در کشور سرمایه گذاری کنند، بعد حاکمان باید نظارت کنند تا هم تولید کننده و هم مشتری سود ببرند.

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول خود با اشاره به ماه مبارک رمضان، گفت: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان به انسان کمک می‌کند تا در بقیه ایام سال در مقابل گناهان مقاومت کند و این صبر کمک می‌کند انسان در برابر ناملایمات بایستد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.