کشته شدن افسران سعودی در معره النعمان/حمایت ترکیه از رایزنی مستقیم با سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، تلویزیون سوریه گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه توانسته اند دهها تروریست را در معره النعمان در حومه ادلب از پا درآوردند.

تلویزیون سوریه افزود: واحدهایی از ارتش با تعقیب گروههای تروریستی در معره النعمان در حومه ادلب دهها نفر از آنها را کشتند و تعدادی دیگر را زخمی کردند که در میان آن اتباع غیر سوری وجود دارند.

در میان کشته شدگان حمید العنزی و محمد سالم الحربی دارای تابعیت سعودی و اولاز کردش و کالبیت دورکی دارای تابعیت ترکی هستند.

از سوی دیگر سلجوک اونال سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد: آنکارا تاکنون پیشنهادی درباره رایزنی امنیتی مشترک سوریه و ترکیه دریافت نکرده است، اما در صورتی که چنین پیشنهادی مطرح شود طرفهای ذی ربط آنها را بررسی می کنند؛ هرچند که خیلی دیر شده است.

شایان ذکر است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در دهم اکتبر خواستار گفتگوی مستقیم میان ترکیه و سوریه شده بود و رایزنی مستقیم را بهترین راه حل دانسته بود و سوریه از این موضوع استقبال کرده بود.

این در حالی است که یک منبع اردنی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: تدابیر ویژه ای نسبت به قبل در مرزهای اردن-سوریه برای ممانعت از ورود سلفی های جهادی به داخل اراضی سوریه به اجرا درآمده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.