کشته شدن دست‌کم ۵۰ تن طی درگیری‌های ۲ روز قبل افغانستان

۱۳م آذر ،

مقام‌های دولت کابل اعلام کردند، در درگیری‌های دو روز قبل در افغانستان بیش از ۵۰ تن که اغلب از اعضای گروه‌های شبه‌نظامی بودند، کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک مقام عالی‌رتبه ولایت ننگرهار واقع در شرق افغانستان اعلام کرد، در بمب‌گذاری‌های طالبان در نزدیکی فرودگاه شهر جلال‌آباد در مجموع ۱۴ تن کشته شدند.

وی ادامه داد: ۹ شبه‌نظامی، سه نیروی امنیتی افغان و دو غیرنظامی از جمله اشخاصی بودند که در حمله شبه‌نظامیان به فرودگاه جلال‌آباد جان خود را از دست دادند. این حمله ساعت ۵:۳۰ روز یکشنبه در حالی صورت گرفت که دو بمب‌گذار عضو طالبان خودروهای بمب‌گذاری شده خود را منفجر کردند.

همچنین ساعاتی پس از این بمب‌گذاری‌ها، سه شبه‌نظامی طالبان با انفجار کمربندهای انتحاری خود دست به حمله‌ای دیگر زدند.

در همین حال، در درگیری‌های نیروهای امنیتی با شبه‌نظامیان، چهار تن از شبه‌نظامیان کشته شدند. همچنین این درگیری‌ها به زخمی شدن ۱۱ سرباز و سه غیرنظامی افغان منجر شد.

در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ هزار نیروی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در افغانستان حضور دارند که از این میان ۶۸ هزار تن جزو نیروهای آمریکایی می باشند.

پیش از این وزارت کشور افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای افغان به کمک نیروهای ائتلاف بین‌المللی ناتو در عملیات‌های ۲۴ ساعت قبل ۲۷ شبه‌نظامی طالبان را به کام مرگ کشاندند.

در بیانیه وزارت کشور افغانستان آمده است: این عملیات‌ها در ولایت‌های ننگرهار، بغلان، بلخ، قندهار، زابل، اروزگان، میدان، وردک،‌ لوگار، هلمند و نیمروز صورت گرفت که در اثر آن ۳۴ شبه‌نظامی دستگیر شدند.

همچنین یک سرباز ناتو در جریان حمله‌ای در جنوب افغانستان، صبح روز یکشنبه جان خود را از دست داد.

از سوی دیگر در ولایت اروزگان، واقع در ۳۷۰ کیلومتری جنوب کابل، سه غیرنظامی شامل دو کودک در یک بمب‌گذاری انتحاری در نزدیکی یک مدرسه دخترانه کشته شدند. این بمب‌گذاری انتحاری همچنین به زخمی شدن چهار تن دیگر منجر شد.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، در شش ماهه اول سال ۲۰۱۲ در مجموع، ۱۱۴۵ غیرنظامی در درگیری‌های افغانستان کشته شدند. همچنین این درگیری‌ها به زخمی شدن ۱۹۵۴ غیرنظامی دیگر منجر شد. براساس این گزارش، ۸۰ درصد تلفات غیرنظامی، مربوط به حملاتی است که طالبان به عنوان عامل آن شناخته شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.