کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی+عکس

کریستوفر استیونز سفیر ایالات متحده آمریکا در لیبی، در بنغازی در شرق لیبی کشته شده است. این اتفاق ناشی از خشم مردم شمال آفریقا از توهین به پیامبر اسلام در یک فیلم آمریکایی است.
ممتازنیوز : منابع خبری از قتل سفیر آمریکا در کشور لیبی در نتیجه خشم مردم از توهین به پیامبر اسلام در یک فیلم آمریکایی خبر می‌دهند.

به گزارش «تابناک»، منابع رسمی لیبی به رویترز گفته‌اند که سفیر و سه کارمند آمریکایی در حمله‌ای راکتی کشته شده‌اند. یک کارمند سفارت ایالات متحده در لیبی که در این باره مورد سئوال قرار گرفته، در پاسخ گفته است: “ما در این مورد اطلاع خاصی نداریم”. اما گفته است که سفارت آمریکا، مرگ یک نفر را تائید می‌کند.

یک مقام در دولت لیبی گفته‌ است که پس از این که تظاهرکنندگان خشمگین به کنسولگری آمریکا حمله کرده و دست به تیراندازی زده و یک کارمند آن را کشته‌اند، سفیر در راه مکانی امن بوده است. وی گفت که سفیر و سه کارمند دیگر زمانی کشته شده‌اند که افراد مسلح یک راکت به سمت خودروی آنها شلیک کردند. سفارت آمریکا یک هواپیمای نظامی اعزام کرده است تا جنازه این افراد به تریپولی و سپس ایالات متحده منتقل شود.

وزارت خارجه امریکا هنوز این خبر را نه تائید و نه رد نکرده‌اند. محل دیپلماتیک ایالات متحده در شرق لیبی بعد از درگیری‌های خشونت‌بار تخلیه شده بود و افراد خشمگین بعد از حمله به ساختمان آن، آن را به آتش کشیدند.

خشونت‌ها بخشی از اعتراضات علیه یک فیلم آماتور آمریکایی است که نسبت به پیامبر اکرم (ص)، توهین‌آمیز دانسته شده است. حوادث مشابهی در قاهره پایتخت مصر نیز به وقوع پیوسته است.

عکس

کریستوفر استیونز سفیر آمریکا در زمان تسلیم استوارنامه
خود به مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای انتقالی لیبی

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۱۰۶ نفر   |   تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ شهریور
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , سفیر, سفیر آمریکا, کشته شدن سفیر آمریکا, کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.