کشف جدید محققان برای مبارزه با بیماری آنفلوآنزا

خبرگزای آریا- یک پروتئین سنتزی به نام EP67  با تأثیر بر روی سیستم ایمنی بدن می‌تواند منجر به سرکوب بیماری آنفلوآنزا شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از نشریه مؤسسه پلوس، محققان دانشگاه ایالتی سان دیه‌گو راه جدیدی را برای مبارزه با ویروس موذی آنفلوآنزا که معمولاً چند روز طول می‌کشد تا علائم بیماری را نشان دهد، کشف کرده‌اند.
براساس این گزارش محققان با تجویز یک دوز از پروتئین EP67‌ در ۲۴ ساعت اول آلودگی به آنفلوآنزا در مدلی از موش‌ها دریافتند که این پروتئین مصنوعی قدرتمند فقط در عرض ۲ ساعت پس از استفاده، با فعال کردن سیستم ایمنی بدن قبل از بروز نشانه‌های بیماری آن را از بین می‌برد.
نتایج حاصل از این گزارش حاکی است: محققان با بررسی سطح بیماری موش‌ها به دلیل کاهش وزن در آنها مشاهده کردند که به طور معمول موش‌های آلوده به عفونت آنفلوآنزا ۲۰ درصد وزن خود را از دست می‌دهند و تعداد زیادی هم جان خود را از دست می‌دهند.
این گزارش هم چنین می‌افزاید: موش‌های درمان شده با پروتئین EP67‌ در مقابل موش‌های دیگر آلوده، به مقدار خیلی جزئی کاهش وزن داشتند و از همه مهم تر این که موش‌های آلوده به دوز کشنده ویروس آنفلوآنزا نیز پس از درمان با این پروتئین جان سالم به در بردند.
نتایج حاصل از این گزارش مؤید این مسئله است که این پروتئین سنتزی در صورت بروز یک نوع جدید از بیماری آنفلوآنزا مانند بیماری سارس و یا آنفلوآنزای H1N1  که در سال ۲۰۰۹ شیوع پیدا کرد، قبل از شناخت عامل بیماری‌زای واقعی می‌تواند آن را درمان کند.
براساس این گزارش محققان افزودند: با تمرکز بر پروتیئن EP67، می‌توان به طور بالقوه روی بیماران تنفسی و عفونت‌های قارچی برای بهبودی کارکرد و از این پروئتین برای درمان‌های اضطراری نیز می‌توان استفاده کرد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.