کشف مکانیسم بیماری های خود ایمنی+عکس

براساس تحقیقات منشاء بیماری های خود ایمنی آنتی بادی های جهش یافته هستند.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی، برای اولین بار بر مکانیزم منجر به بیماری خود ایمنی که در آن به سیستم ایمنی بدن حمله می کند کشف شد.  
گزارش این کشف، در نشریه تحقیقات بالینی منتشر شده است.
 
این کشف راه را برای درمان های آینده برای بیماری هایی مانند آنچه که پوست را تحت تاثیر قرار دهد، مانند پمفیگوس که در آن پژوهش انجام شد، آرتریت روماتوئید است.
 
این اولین بار است که این مکانیسم در انسان یافت می شود. این امکان به لطف فن آوری های جدید است که به شما اجازه برای کلون کردن سلول های سیستم ایمنی بدن و برای منزوی کردن آنتی بادی ها را می دهد.  
 
آنتی بادی جدا شده توسط محققان از پمفیگوس،که یک بیماری خود ایمنی است و باعث تاول زدن پوست و غشاهای مخاطی، مانند بینی، حلق، مری و اندام تناسلی می شود، است. 


 
همانطور که در بیماری های دیگر خود ایمنی دیده می شود، در این بیماری، آنتی بادی در برابر عوامل خارجی مانند باکتری یا ویروس ها قرار گرفته، اما در برابر ترکیبات طبیعی بدن بدین شکل عمل نمی کند.


 
 آنتی بادی پس از جدا شدن از پمفیگوس، جهش، یک به یک دارد. این سفر بازگشت به نقطه پایان کشف آنتی بادی است.  
 
جستجو در حال حاضر در دو جهت ادامه می یابد: “هدف برای پیدا کردن هدف اصلی جهش آنتی بادی، جنبه مهم دیگر این تحقیق است که برای درک اینکه چگونه آن باعث بیماری می شود . /عط


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. کریمی:

    با سلام و احترام
    من یک بیمار پمفیگوس هستم لطفاً تازه های علمی در مورد این بیماری را برایم ارسال نمایید متشکرم۰۹۳۶۱۱۶۹۷۶۴

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.