کشف نوع تازهی از نیروی مغناطیسی

۳ م دیماه ،

نیروی مغناطیسی میان دو بار به خاطر وابستگی به سرعت از نیروی الکتریکی پیچیده تر است و دانشمندان توانستند نوع تازهی از مغناطیسم را کشف کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از ساینس دیلی محققان MIT اساساً نوع تازهی از رفتار مغناطیسی را کشف کردند که شباهت بسیاری با رفتار نیروی مغناطیسی اولیه دارد.

بررسی ها نشان می دهند؛ نیرو مغناطیسی و خاصیت ساده نیروی مغناطیسی سوزن و آهنربا است که قرن ها شناخته شده است دومین نیروی مغناطیسی آنتی فرو مغناطیسم است که نیروی مغناطیسی یون ها مغزها و آلیاژ ها است.

نوع سوم و تازهی که از نیرو های مغناطیسی کشف شده است در مایع کوانتومی ایسین(QSL) یافت شده است که QSL یک کریستال جامد است اما حالت مغناطیسی حالت مایع آن را توضیح می دهد.

 این گزارش حاکیست؛ بر خلاف دو نوع قبلی نیروی مغناطیسی جهت مغناطیسی ذرات در این مایع منحصر به فرد است و به طور مداوم در نوسان می باشند به عنوان لحظات مغناطیسی شناخته شده در داخل ماده هیچ نیروی استاتیکی در جهت مغناطیس وجود ندارد.

این ماده به خودی خود یک کریستال از یک ماده معدنی به نام هربر اسمیتایت است که دانشمندان برای اولین بار موفق به ساخت یک کریستال خالص بزرگ از این ماده شده اند.

این نیروی مغناطیسی چرخش ذرات در مایع ها را توجیه می کند و برای فیزیک کوانتومی کاربردهای بسیاری دارد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.