کشنده ترین سرطان در ایران

۳۰م آذر ،

دکتر پیام آزاده در حاشیه همایش انجمن سرطان ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه سرطان، سومین عامل مرگ و میر در کشور است، افزود: حداقل سالانه بیش از ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست می دهند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در کشور حدود ۴۰۰ هزار نفر مبتلا به سرطان می باشند، گفت: بیش از ۹۰ هزار نفر سالانه به انواع سرطان ها مبتلا می شوند.

مسئول کمیته سیاستگذاری شبکه ملی تحقیقات سرطان وزارت بهداشت افزود: سرطان بیماری اشخاص مسن است به این معنا که عمده بیماران مبتلا به سرطان بالای ۶۵ سال به این بیماری مبتلا می شوند.

دکتر پیام آزاده گفت: افزایش مصرف دخانیات، تغییر رژیم غذایی، افزایش بی رویه مصرف فست فودها ، افزایش بی رویه آلاینده ها، کودها و سموم شیمیایی و کم شدن فعالیت های فیزیکی مردم از جمله عوامل شیوع سرطان در ایران است.

وی افزود: چنانچه این عوامل کنترل و مدیریت شود می توان تا ۵۰ درصد از بروز سرطان ها جلوگیری کرد اما اگر عوامل خطر کنترل نشود طی دهه آینده تعداد بیماران سرطانی حداقل دو برابر می گردد.

دکتر آزاده با اشاره به اینکه درمان سرطان ها بار عمده ای از هزینه های سرانه سلامت را به خود اختصاص می دهد، گفت: سرطان، هم قابل پیشگیری و هم قابل پیش بینی است از این رو  مقرون به صرفه است که از این گونه بیماری ها پیشگیری و جلوگیری شود.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.