کشیدن قلیان سبب سفیدی و ریزش مو می گردد

۲ م دیماه ،
ممتاز نیوز:دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده متخصص پوست و مو  با بیان این مطلب اظهار داشت: برخلاف نظریه مردودی که قلیان را بی‌ضرر می‌داند باید گفت که قلیان حتی از سیگار بدتر است. با هر بار پک‌زدن به قلیان حدود ۵۰۰ سی‌سی دود وارد ریه می‌شود، در حالی که در سیگار این مقدار ۷۰ سی‌سی است.

وی افزود: نیکوتین موجود در قلیان و سیگار به سبب آن که حاوی آمونیاک است، جذب بیشتری دارد و هر دو مضر است. هر زمان که مویرگ‌های مسئول تغذیه پوست نتواند وظیفه خود را درست انجام دهد، چین و چروک‌ها و علائم عمیق‌تر پیری زودرس در سطح پوست به‌وجود‌ می‌آید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: خانم‌هایی که از سیگار و قلیان می کشند، باید با چهره زیبا و پوست شفاف و جوان خداحافظی کنند، چرا که نیکوتین سیگار یا قلیان در خانم‌ها جذب بیشتری دارد. استفاده مکرر از قلیان سبب از بین رفتن شفافیت و طراوت و در نتیجه پیری زودرس پوست می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مصرف هیچ کرمی نمی‌تواند پیری پوست ناشی از سیگار و قلیان را برطرف کند و پیشنهاد می‌شود خانم‌ها این عادت را ترک کنند. جالب است بدانید که اشخاص سیگاری یا کسانی که قلیان مصرف می‌کنند، حداقل یک تا دو سال از اشخاص همسن خود بزرگ‌تر به نظر می‌رسند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.