کـاهـش قـیـمـت برخی خـودروها

از ابتدای امسال به دنبال بحران نقدینگی خودروسازان و افت ۵۰ درصدی تولید قطعه، تولید خودرو نیز در حدقابل ملاحظه‌ای کاهش یافت به‌گونه‌ای که طبق جدیدترین آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید انواع خودرو در پنج ماهه امسال با کاهش حدود ۳۸ درصدی همراه بوده است و این روند، رشد بالای قیمت انواع خودرو در بازار آزاد را به دنبال داشته است.

در این شرایط روز گذشته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی برای افزایش تولید و عرضه خودرو برای کنترل و کاهش قیمت برخی خودروها در بازار خبر داده و اعلام کرد که عرضه خودرو رانا از هفته آینده آغاز خواهد شد. وی پیش از این نیز عنوان کرده بود که با عرضه انبوه خودروی رانا بخشی از کاهش تولید پژو ۲۰۶ جبران خواهد شد.

رانا دومین خودرو ملی تولیدی ایران خودرو است که در کلاس C و به صورت چهار در سدان صندوق‌دار تولید می‌شود. این خودرو اگرچه مشابه پژو ۲۰۶ است، اما بدون هیچگونه وابستگی به خارج از کشور تولید خواهد شد. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو ۴ و ۵ خواهد بود.

برنامه تولید رانا در سال جاری ۵۰ هزار دستگاه عنوان شده که البته تولید آن تا سقف ۲۰۰ هزار دستگاه در سال نیز قابل افزایش خواهد بود.
در این شرایط به نظر می‌رسد که آغاز عرضه رانا آن هم در حجم انبوه بخشی از کاهش عرضه برخی دیگر از محصولات به‌ویژه پژو ۲۰۶ را جبران کرده و کاهش قیمت این خودروها در بازار را به دنبال خواهد داشت. پیش از این نیز معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت فعلی برخی خودروها در بازار را کاذب دانسته و وعده داده بود که با برنامه‌ریزی صورت گرفته برای رشد تولید خودرو، قیمتهای کاذب بازار کاهش خواهد یافت.

ایسنا

طبقه بندی: اخبار مهم, قیمت خودرو   |   تعداد بازدید: ۶۷ نفر   |   تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ شهریور
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , قـیـمـت برخی خـودروها, قـیـمـت خـودروها


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.