کلاهبرداری میس‌کالی چیست؟

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

رییس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با رد شیوه کلاهبرداری «میس‌کالی» در ایران گفت: تاکنون پرونده‌ای در این زمینه تشکیل نشده است.
 
 
چندی پیش ایمیل‌هایی مبنی بر روش تازه کلاهبرداری در ایران که تحت عنوان "میس‌کال" (Missed call) از آن یاد شده بود، در فضای اینترنت دست به دست انتشار یافت که بر اساس اطلاعات مندرج در این پست‌الکترونیکی، شیوه تازه کلاهبرداری در ایران رواج پیدا کرده و از هموطنان درخواست می‌شود، نسبت به این شیوه حساس باشند.
 
در این ایمیل‌ها آمده که طعمه‌ها اسیر شماره‌هایی می‌شوند که به قصد فریب دادن آنها گرفته شده و سپس قطع می‌شوند و در اینجا کنجکاوی اشخاص برای پی‌بردن به اینکه "میس‌کال" مربوط به چه کسی است، سبب می‌شود تا کلاهبرداری از آنها ممکن شود. چرا که بر اساس اطلاعات این ایمیل، پس از آن که گوشی در منوی فهرست تماس‌ها، یک تماس از دست رفته را نشان می‌دهد، فرد برای اینکه بداند چه کسی با او تماس گرفته، با آن شماره تماس گرفته و آن‌گونه که در این ایمیل‌ها آمده صاحب تلفن بی‌ آن که متوجه باشد به یک سرویس نقدی تلفنی وصل می‌شود که به سرعت به ضرر وی نرخ‌هایی را محاسبه می‌کند.
 
 
در این ایمیل آمده که کلاهبرداران نیز از این فرصت استفاده کرده و حداکثر مبلغ مالی از این تماس را به دست می‌آورند و سپس زمانی که قبض ماهانه مشترکان به دست آنان می‌رسد، اشخاصی که مورد چنین سوء استفاده‌های مالی قرار گرفته‌اند، تازه به حقیقت ماجرا پی می‌برند. اما در این میان با وجود آن که این ایمیل‌ها چند روزی است میهمان صندوق پستی‌ الکترونیک (Inbox) شده است، اما معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا این شیوه را رد می‌کند.
 
سرهنگ بهروز رهبریان معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا، در مورد بعضی ایمیل‌های منتشرشده مبنی بر شیوه تازه کلاهبرداری در ایران که تحت عنوان "میس‌کال"(Missed call) از آن یاد شد، به ایسنا گفت: تاکنون پرونده‌ای تحت این عنوان و بدین شیوه در پلیس‌آگاهی ناجا ثبت نشده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.