کلباسی: فعالیت هیات‌های مذهبی در بخش مهدویت محدود به سخنرانی و مداحی نشود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

44-121.jpg

رییس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه استان قم گفت: پرداختن به مسائل مهدویت از وظایف ذاتی هیات‌های مذهبی است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های هیئات مذهبی استان قم در جمع خبرنگاران افزود:‌ مهدویت امتداد ولایت، غدیر،‌ مکتب امام صادق و ادامه مسیر حرکت انبیا و اولیای الهی است بنابراین فعالیت هیات‌های مذهبی نباید از مباحث مهدوی دور باشد.

وی خاطرنشان نمود:‌ هیات‌های مذهبی بر محور ولایت ائمه اطهار(ع) شکل گرفته است که این جریان ولایت به مهدویت و امام ولی عصر(عج) ختم می‌شود.

وی ادامه داد:‌ درصورت کم توجهی به این بخش فعالیت‌های هیات‌ها ابتر خواهد ماند و مانند کتابی است که فصل آخر آن حذف شده است.

کلباسی تصریح نمود:‌ همه هیات با نام و رویکرد ائمه اطهار (ع) شکل گرفته، بنابراین باید بخشی از فعالیت خود را به این مبحث مهم اختصاص دهند.

وی بر توجه و فعالیت گسترده‌تر در مقوله مهدویت و انتظار تاکید نمود و گفت:‌ هیات‌های مذهبی باید سعی نمایند تا مردم را بیشتر با مباحث مهدویت و ظهور آشنا نمایند.

وی اضافه نمود:‌ فعالیت هیات‌های مذهبی در بخش مهدویت نباید محدود به سخنرانی و مداحی شود بلکه این اقدامات تنها مقدمه‌ای برای این فرهنگی شیعی است و باید بسترساز کاربردی نمودن این مفاهیم در زندگی اجتماعی به ویژه برای جوانان باشد.

این استاد حوزه علمیه تصریح نمود:‌ بر اساس خبرها منقول اکثریت اصحاب امام وقت(عج) جوان می باشند و هویت سپاه ایشان را جوانان تشکیل می‌دهند.

کلباسی با اشاره به تحول آفرینی جوانان افزود:‌ به سبب روحیات خاصی که در جوانان شدت بیشتری دارد امکان جذب جوانان به حقایق بیشتر است که نمونه‌های آن را می‌توان در انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی دید.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.