کلیدهای طلایی برای ارتباط موفق زنان با شوهر خود

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای مطلب

کلیدهای طلایی برای ارتباط موفق زنان با شوهر خود

۱ – همسرتان را iبه عنوان یک مرد بپذیرید و برای شناخت دنیای مردانه او دانش و آگاهی خود را افزایش دهید.

۲ – همسر خود را iبه چشم یک شی‌ء مسؤول ننگرید. بلکه iبه شخصیت وجودی او احترام بگذارید.

۳ – جنبه یا بخش‌هایی از شخصیت شوهرتان را که سبب تمایز او از سایرین می‌شود مورد توجه و تحسین قرار دهید.

۴ – برای این که همسرتان با شما روراست باشد سعی نمایید او را درک نموده و برای افکار و احساساتش ارزش قایل شوید. اگر حرف‌ها و گفته‌های او مطابق میل شما نمی باش از خود واکنش تند نشان ندهید زیرا iبه این وسیله بذر بی‌اعتمادی در زندگی خود می‌کارید.

۵ – وقتی همسرتان با شما درد دل می‌کند و راز دلش را با شما در میان می‌گذارد، احساساتش را بپذیرید و iبه او نگویید که اسرار داخلش ناخوشایند و بی‌رحمانه است‌.

۶ – iبه طور مداوم از شوهرتان انتقاد نکنید زیرا انتقاد پیاپی سبب می‌شود که شوهرتان از شما فاصله بگیرد.

۷ – او را iبه درک نکردن‌، عدم صمیمیت و بی‌احساس بودن متهم نکنید. زیرا او درک نمودن‌، صمیمیت و با احساس بودن را iبه شیوه مردانه نشان می‌دهد.

۸ – نیازهای واقعی شوهرتان را دریابید. این امر اتفاق نمی‌افتد مگر این که همسرتان این نیازها را باز گوید و iبه همین جهت در مواقع مناسب با لحن ملایم در مورد نیازهایش از وی سؤال نموده و دیدگاههای واقعی وی را نسبت iبه خود و زندگی‌تان دریابید و در نهایت جوابی را که شوهرتان می‌دهد بدون انتقاد و جبهه‌گیری بپذیرید.

۹ – وقتی که همسرتان با شما صحبت می‌کند iبه دقت iبه حرفهای او گوش فرا دهید زیرا عدم توجه شما iبه نقل از‌های او عدم علاقهٔ شما را نشان می‌دهد.

۱۰ – هیچ وقت از کارهایی که همسرتان برای جلب محبت شما انجام می‌دهد انتقاد نکنید برای مثال وقتی او iبه شما محبت می‌کند، آن را بیش از اندازه لوس ندانید او iبه شیوهٔ خود ابراز محبت می‌کند.

۱۱ – او را iبه شیوه خودتان دوست نداشته باشید بلکه iبه وجود او نیز اهمیت بدهید. iبه عنوان مثال اگر در سالگرد ازدواج‌تان‌، هدیه‌ای iبه او می‌دهید سعی نمایید از پیش در مورد هدیهٔ مورد علاقه‌اش اطلاعاتی iبه دست آورید.

۱۲ – از همسر خود انتظار نداشته باشید که با همهی طرح‌ها و ایده‌ها و افکار شما موافق باشد و آنها را تحسین کند. واقع بین باشید و iبه او اجازه دهید که نظرش را هر چند که برخلاف میل شما باشد، بیان نمایید.

۱۳ – اصرار بسیاری برای جلب محبت همسرتان نداشته باشید و این نکته را وقتی که وی عصبانی است بیشتر مراعات نمایید. در بسیاری اوقات حالت روحی او برای ابراز محبت iبه شما مناسب نمی باش و اصرار بسیار شما منجر iبه مخالفت شدید او می‌شود.

۱۴ – برای همسر خود نقش یک زن حساس و شکننده را بازی نکنید. زیرا این حالت شما سبب می‌شود که همسرتان فکر کند شما ضعیف و بی طاقتید و اگر چیزی بگوید سبب رنجش‌تان می‌شود. بنابراین سعی می‌کند که ارتباط کلامی کمتری داشته باشد و همین امر سبب ناراحتی شما می‌گردد.

۱۵ – سعی نمایید که در ارتباط با همسرتان همواره هویت خود را iبه عنوان یک زن و همسر حفظ نمایید. زنی که توجه iبه روابطش iبه قیمت از دست دادن هویتش همه شود iبه خود و روابطش صدمه می‌زند.

زیرا این مسئله سبب می‌شود که وی خود را بخشنده‌تر و دوست داشتنی‌تر از شوهرش ببیند و فکر کند که همسرش بی‌نهایت خودخواه و ناسپاس است‌. مردها با زنی iبه عنوان همسر در ارتباط دایمی باقی خواهند ماند که هویت مستقل و قوی خود را حفظ کند.

۱۶ – اگر احساس می‌کنید که در روابط خود با همسرتان از عزت نفس پایینی برخوردارید و میل دارید که او را وادارید تا در این زمینه iبه شما کمک کند که از احساس خوبی برخوردار شوید اشتباه می‌کنید.

این مسئله مشکل شماست شخصاً روی آن کار نمایید و در صورت لزوم از یک روان‌شناس کمک بخواهید.

۱۷ – وقتی که همسرتان از فشار عصبی رنج می‌برد سعی نکنید از لحاظ احساسی iبه او نزدیک شوید. زیرا اگر برای صمیمیت و نزدیک شدن iبه او فشار آورید فقط او را عصبانی‌تر نموده و از خود دور می‌کنید. وقتی که استرس او کم شود iبه حالت عادی خودش بر می‌گردد.

۱۸ – در زندگی زناشویی خویش سعی نمایید خود را مسؤول خوشبختی خود بدانید. زنی که مسؤولیت خوشبختی زندگی مشترک را فقط بر عهده شوهرش می‌گذارد یک همسر آزرده و افسرده iبه بار می‌آورد.

۱۹ – او را iبه دوست نداشتن و گریزان بودن از همسر و زندگی متهم نکنید. زیرا وی اعتقاد دارد که شریک زندگی‌اش را دوست دارد و از او گریزان نمی باش ولی iبه نظرش او را متهم iبه چیزی می‌کنید که در موردش صدق نمی‌کند و این مسئله سبب کدورت در روابط می‌شود.

۲۰ – وقتی شما در می‌یابید که در ایجاد مشکلات زندگی خود سهم داشته‌اید و آن را iبه همسرتان بگویید عشق و محبت بار دیگر در زندگی‌تان شکوفا می‌شود. زیرا بعد از آن همسرتان نیز سهم خود را می‌پذیرد و با کمک شما درصدد رفع مشکل بر می‌آید .

منبع : راه زندگی

ممتازنیوز – زنان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.