کلیسای امریکا به همجنس گرایان پیوست

کلیسای اسقفی اپیسکوپال خود را به عنوان اولین گروه مذهبی در امریکا معرفی کرد که به تقدیس ازدواج همجنس بازان رای می دهد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، این تصمیم طی توافق اسقف های این کلیسا در جلسه روز سه شنبه در ایندیاناپولیس اتخاذ شد. انتظار می رود این تصمیم در پایان این هفته به تصویب نهایی مجلس معاونین کلیسای اپیسکوپال برسد. تصمیم مزبور قرار است در ماه دسامبر اجرایی شده و این کلیسا را به موسسه مستقل و وابسته به انگلیکانیسم جهانی تبدیل کرده و به عنوان بزرگترین کلیسای امریکا که تصدیق کننده ازدواج همجنس بازان است شناخته شود.

طبق آمار شورای کلیساهای ملی امریکا، کلیسای اپیسکوپال چهاردهمین بخش مذهبی بزرگ در امریکا است که بیش از دو میلیون نفر پیرو دارد. کلیسای متحد مسیح، بخش مذهبی اصلی پروتستان با حدود یک میلیون پیرو، پیشتاز تمامی کلیساهای امریکایی است که در سال ۲۰۰۵ به قانونی شدن ازدواج همجنس بازان رای داده است.

مراسم مذهبی جدید همجنس بازان اپیسکوپال که «شهادت و تقدس عهد مادام العمر» نام گرفته است، می تواند مراسم استانداردی برای ازدواج همجنس بازان به شمارآید. از سه سال گذشته، اسقف ها قادر بودند در خواست های تقدس شماری ازدواج های همجنس گرایان را تایید کنند. جفری لی اسقف شیکاگو گفت که وی از جندی قبل و با استناد به نسخه های قدیمی تر مناجات نامه های کلیسایی، این مراسم ها را تایید کرده است.

در گذشته اسقف ها مخالفت بیشتری با اینگونه پیشنهادات می کردند اما رای گیری روز دوشنبه با ۱۱۱ رای موافق و تنها ۴۱ رای مخالف و ۳رای ممتنع همراه بود.

کلیسای اپیسکوپال از شانزده سال پیش حضور کشیش های همجنس باز را آزاد کرد و ۹ سال پیش نیز استفاده از اولین اسقف همجنس باز را تاکید کرد. اوباما در ماه می امسال ازدواج همجنس بازان را قانونی کرد. ازدواج همجنس بازان در ۶ ایالت امریکا کاملاً قانونی است.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.