کمبود آهن عامل ریزش و کم حجم شدن موها

اختلالات کم خونی و آهن یکی از عوامل مهم در کم حجم شدن و ریزش مو است.

دکتر پرویز طوسی، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از افراد تا دوران نوجوانی و جوانی دارای موهای پرحجم و شادابی هستند و به تدریج با کاهش حجم مو و نازک شدن تارهای موی خود مواجه می شوند و باعث نگرانی در افراد به خصوص در خانم ها می باشد.

وی تصریح کرد: دلایل مختلفی برای کاهش حجم مو است که یکی از شایع ترین و مهمترین دلیل کاهش حجم مو ریزش موها است.

دلیل ریزش موها خود به علل مختلف است یک نوع از ریزش مو به نام فلوژن است که در اثر اتفاقاتی مثل زایمان، یا بعد از تب های طولانی مدت و شدید، بیماری های سخت و مزمن و یا بعد از تولد اتفاق می افتد و یا مصرف بعضی از داروها موجب ریزش و کم حجم شدن موها می شود.

پرویز طوسی تشریح کرد: نوع دیگر ریزش مو مانند ریزش موی مردانه است به خاطر وجود هورمون تستسترون در زنان است که ریتم مو حساس و نازک و کم حجم می شود.  این نوع ریزش معمولا از وسط سر یا جلوی سر خالی می شود و این نوع ریزش در ۳۰ درصد خانم ها شایع است.  در این نوع ریزش مو حالت کرکی پیدا می کند.

وی اظهار داشت: از دیگر عوامل ریزش مو و کم حجم شدن موها اختلالات کم خونی و کمبود آهن و تیروئید است که با افزایش مصرف آهن و درمان تیروئید از کم حجم شدن بیشتر و ریزش بیش تر موها جلوگیری می شود.

طوسی افزود: نوع برس زدن موها و بیش موها و رنگ کردن پیاپی و متوالی موها و اکستنشن کردن موها که به موهای طبیعی فرد وصل می شود موجب فشار به ریشه و ساقه ی مو می شود.

 طوسی تاکید کرد: درمان ریزش موی فلوژن به طور خود به خودی و طبیعی بعد از ۲ تا ۵ ماه است.

برای درمان کاهش حجم مو باید علت به وجود آمدن آن را بررسی وتشخیص داد.

اگر مصرف داروها باعث ریزش مو می شود باید مصرف آن را قطع کرد اگر نوع برس زدن و رنگ های پیاپی باشد باید بعد از چند بار رنگ زدن موها به آن استراحت داد و رنگ نکرد و در برس زدن نباید موها را کشید و با فشار زیاد برس کرد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.