کمبود روی بدن با مصرف ماهی جبران می‌شود

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه:

با مصرف مستمر ماهی می توان کمبود روی بدن را جبران کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از وبدا،زهرا عبدالهی سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه  اظهار داشت: کم اشتهایی  رشد ناکافی و کوتاهی قد از عوامل اصلی کمبود روی در بدن است که می توان با مصرف غذاهای دریایی به ویژه ماهی که سرشار از منابع روی است این مشکلات را برطرف کرد.

عبداللهی افزود:‌ ماهی‌ها منبع غنی چربی‌های غیر اشباع « امگا۳ » است که این منبع مهمترین عامل حفظ بدن در برابر بیماریهای قلبی و عروقی، سکته‌های قلبی به‌شمار می‌رود. همچنین ماهی‌ها به علت داشتن مقدار کمی چربی موجب چاقی نمی‌شوند در حالی که گوشت قرمز به دلیل چربی زیاد آن در صورت مصرف فراوان، می‌تواند سبب چاقی شود.

وی تصریح کرد:ماهی‌های معمولی در حال حاضر در کشور ما نسبت به گوشت قرمز دارای قیمت کمتری هستند و این مطلب یک مزیت مهم ماهی است که با توجه به آن می‌توان در هفته یکی دو بار ماهی را جایگزین گوشت قرمز کرد حتی می‌توان از انواع دیگر ماهی مثل کیلکا و ساردین که خواص مفید فراوان تری داشته و نسبت به سایر ما هی ها ارزان تر بوده استفاده کرد.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: حدود یک صد گرم ماهی برای هر وعده کافی است و مصرف حداقل یک یا دو بار در هفته می تواند در دراز مدت سلامت بدن و به خصوص سلامت قلب را تضمین کند


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.