کمبود شدید بیوتین میل به خودکشی را افزایش می‌دهد

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ویتامین های گروه EوC در سلامت سلول های عصبی مفید است و کمبود شدید ویتامین های گروه B از جمله بیوتین میل به خودکشی را افزایش می دهد و یکی از نکات مهم در سلامت سیستم عصبی مصرف صبحانه است.

سید مرتضی صفوی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت و گو با تسنیم اظهار داشت: مصرف کربوهیدرات ها در سلامت سلول های عصبی موثر بوده چرا که کمبود شدید کربوهیدرات ها سبب کاهش انرژی سلول های عصبی می گردد.

به گفته وی کمبود شدید کربوهیدرات سبب پایین افتادن قند خون می گردد که به هیپوگلایسمی معروف است و  عوارضی مانند خستگی، بی حوصلگی، اضطراب به دنبال این حالت پیش می آید و در عین حال اگر کمبود شدید پروتئین نیز وجود داشته باشد خستگی و بی حالی را افزایش می دهد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: ویتامین های گروه EوC در سلامت سلول های عصبی مفید است و کمبود شدید ویتامین های گروه B از جمله بیوتین میل به خودکشی را افزایش می دهد و در مواقعی که بدن با یک استرش شدید رو به رو می گردد، نیاز بدن به ویتامین های B5 , C چند برابر افزایش پیدا می کند.

صفوی ادامه داد: ریز مغذی هایی مانند ید، منیزیم و آهن در سلامت سیستم عصبی بسیار موثر می باشند و اگر مادر در دوران بارداری کمبود ید داشته باشد، نوزاد با عقب افتادگی ذهنی متولد می گردد.

وی گفت: کمبود آهن سبب کم خونی شده و خون لازم به سلول های عصبی نمی رسد و سبب خستگی، ضعف، عصبانیت، بی اشتهایی و کاهش یادگیری در اشخاص می گردد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یاداور شد: یکی از نکات مهم در سلامت سیستم عصبی مصرف صبحانه است، صبحانه کامل و مغذی کسالت روزانه را از بین می برد؛ بسیاری از اشخاص صبح که از خواب برمی خیزند کسل و بد اخلاق می باشند و آستانه تحملشان پایین بوده و مصرف صبحانه به افزایش شادابی این اشخاص کمک می کند همچنین مصرف آب میوه ها شیر و آب میوه و سبزی ها در کاهش استرس موثر است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.