کمبود “شیرخشک” ناشی از نبود نقدینگی است

فروردین ۱۴۰۳

شرکتهای وارداتی با معضل نقدینگی مواجه می باشند و چنانچه از سوی دولت حمایت شوند ورود شیرخشک با مشکل مواجه نخواهد بود.

دکتر سیدابراهیم هاشمی عضو هیئت مدیره صنعت پخش ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص کمبود شیرخشک در بازار اظهار داشت: علاوه بر نبود نقدینگی برای واردات شیرخشک یکی از معضلاتی که به کمبود شیرخشک در بازار دامن زده است انبار شدن آن در خانوارهاست. 

وی افزود: خانوارهایی که نوزاد آن‌ها شیرخشک مصرف می‌کنند اغلب به صورت کارتنی شیرخشک را در منزل انبار کرده‌اند لذا عرضه و تقاضا در بازار با نوعی تضاد مواجه می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه از طریق ال سی خریدهای شرکتهای وارداتی انجام می‌شد، خاطرنشان ساخت: شرکتهای واردکننده قبلا ۱۰ درصد مبلغ را به شرکت خارجی پرداخت کرده و ۱۰ درصد دیگر را هنگام تحویل اجناس می‌پرداختند و مابقی هزینه‌ها طی چند ماه بعد تسویه می‌شد. 

وی افزود: هم‌اکنون تمام هزینه‌ها هنگام ثبت سفارش باید پرداخت شود تا یک ماه بعد جنس به دست شرکت واردکننده برسد که این مستلزم هفت برابر سرمایه است. 

عضو هیئت مدیره صنعت پخش ایران خاطرنشان ساخت: چنانچه نقدینگی مشکلی نداشته باشد عرضه و تقاضا برابر شد و وفور شیرخشک را در بازار خواهیم داشت. 

وی همچنان تاکید کرد: اگر در مقطعی یک نوع شیرخشک با مشکل مواجه می‌شود نباید خانوارهای مصرف کننده به انبار کردن آن در منازل بپردازند که خود این امر به کمبود‌ها دامن می‌زند. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.