کمبود پلاکت هنوز باقی است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : با حضور مردم در پایگاه‌های انتقال خون سراسر کشور حدود ۴۰ هزار واحد خونی دریافت شده و بنا بر تایید سازمان انتقال خون اهدای خون در سه شب قدر ۱۰ درصد افزایش داشته است.

بشیر حاجی‌بیگی، مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با فارس با تقدیر از مراجعه مردم در شب‌های قدر به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر کشور گفت: ۳۹ هزار و ۶۵۹ نفر از هموطنانمان در سراسر کشور در سه شب قدر برای اهدای خون مراجعه کردند که این رقم نسبت به سال ۹۱، ۹٫۴۷ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: استان‌های هرمزگان، ایلام، قزوین، مازندران، چهارمحال و بختیاری و سمنان ۶ استانی بودند که اهدای خون در آن‌ها نسبت به سال ۹۱ در شب‌‌های قدر رشد چشمگیری داشته است.

به گفته مدیرکل سابق انتقال خون تهران استان‌های تهران، کرمان و خراسان رضوی بیشترین میزان دریافت خون در شب‌های قدر را داشته‌اند.

حاجی‌بیگی گفت: خوشبختانه با حضور پر شور مردم برای اهدای خون در شب‌های قدر انتقال خون توانست جوابگوی نیاز بیمارستان‌ها باشد اما همچنان در تأمین پلاکت با مشکل مواجهیم.

وی در مورد سبب این موضوع تصریح کرد: امکان ذخیره پلاکت بیش از سه روز وجود ندارد و در همان ۶ ساعت اول پس از اهدای خون باید پلاکت از خون کامل جدا شود و گرنه غیر فعال می‌شود که در همین راستا با محدودیت‌هایی مواجهیم.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.