کمدی «دزد هویت» به صدر جدول فروش بازگشت / «خبرچین» با ۱۳ میلیون دلار آغاز کرد

۰۷م اسفند ،

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم به کارگردانی ست گوردون با بازی ملیسا مکارتی و جیسن بیتمن از جمعه تا یکشنبه ۱۴٫۱ میلیون دلار فروخت.
 

«دزد هویت» ۸ فوریه در هفته اول اکران پرفروش‌ترین فیلم ایالات متحده و کانادا شد، اما هفته پیش صدر جدول را به فیلم اکشن «یک روز خوب برای جان‌سخت» با بازی بروس ویلیس واگذار کرد.
 

بیتمن در این فیلم نقش یک تاجر آرام و موقر را بازی می‌کند که هنگام سفر از دنور به میامی با زنی به ظاهر بی‌آزار (مکارتی) روبرو می‌شود که هویت او را می‌دزدد. مجموع فروش «دزد هویت» در آمریکای شمالی ۹۳٫۷ میلیون دلار شده است.
 

آماندا پیت، جان فاورو و تیپ هریس دیگر بازیگران این فیلم می باشند که با بودجه‌ای در حدود ۳۵ میلیون دلار ساخته شده است. منتقدان سینما با «دزد هویت» مهربان نبودند، اما این فیلم فعلا موفق‌ترین فیلم سال ۲۰۲۴ است.
 

تریلر اکشن «خبرچین» («Snitch») با بازی دواین جانسن، سوزان ساراندون و جان برنتال در اولین هفته نمایش با ۱۳ میلیون دلار فروش در رده دوم قرار گرفت. کارشناسان پیش از اکران این فیلم فروش بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار را برای آن پیش‌بینی کرده بودند.


دواین جانسن در صحنه‌ای از فیلم «خبرچین»
 

جانسن در این «خبرچین» نقش مردی را بازی می‌کند که وقتی پسرش بر اثر توطئه یک گروه قاچاقچی مواد مخدر به زندان می‌افتد، برای آزادی او حاضر می‌شود مخفیانه با اداره مبارزه با مواد مخدر (DEA) همکاری کند. این فیلم را ریک رومن واو کارگردانی کرده است.
 

فیلم ترسناک و کم‌هزینه «آسمان‌های تیره» به عنوان دیگر فیلمی که اکران آن از این هفته آغاز شده، با ۸٫۹ میلیون دلار در رده ششم قرار گرفت. کری راسل در این فیلم به کارگردانی اسکات استیوارت نقش مادری را بازی می‌کند که می‌کوشد در برابر حمله موجودات بیگانه از بچه‌هایش محافظت کند.

این فیلم درجه PG-13 با بودجه‌ای درحدود ۳٫۵ میلیون دلار ساخته شده و جیسن بلوم تهیه‌کننده فیلم «فعالیت فراهنجار» آن را تهیه کرده است.
 

«یک روز خوب برای جان‌سخت» قهرمان هفته پیش این هفته با ۶۰ درصد کاهش ۱۰ میلیون دلار فروخت به رده پنجم سقوط کرد. ویلیس در این فیلم به کارگردانی جان مور بار دیگر در نقش جان مکلن ظاهر شده و جای کورتنی، سباستین کخ، یولیا اسنیگیر و کول هاوزر از دیگر بازیگران فیلم می باشند.
 

انیمیشن سه‌بعدی «فرار از سیاره زمین» با صدای برندان فریزر و جسیکا آلبا در دومین هفته اکران ۱۱٫۱ میلیون دلار فروخت و سوم شد. درام رمانتیک «بندر امن» به کارگردانی لاسه هالستروم هم در دومین هفته نمایش با ۱۰٫۶ رده پنجم را به خود اختصاص داد.
 

عموما فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی در هفته برگزاری جوایز اسکار کاهش پیدا می‌کند. این هفته مجموع فروش فیلم‌ها در مقایسه با پارسال چنین هفته‌ای ۶٫۶ درصد کمتر بود.
 

از ۹ فیلمی که دوشنبه صبح بخت دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم را داشتند، شش فیلم «آرگو»، «لینکلن»، «بینوایان»، «کتاب بارقه امید»، «جانگو آزاد شده» و «زندگی پی» در آمریکای شمالی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروخته‌اند. «۳۰ دقیقه بامداد» با مجموع فروش ۹۱٫۶ میلیون دلار به استقبال جوایز اسکار رفت. در میان ۹ نامزد اسکار بهترین فیلم هشت فیلم این هفته در میان ۲۱ فیلم پرفروش هفته بودند.
 

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (۲۲ تا ۲۴ فوریه)
 

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

۱

«دزد هویت»

۱۴٫۱

۳۲۲۲

۴٫۳۶۵

۹۳٫۷

۳۵

۳

۲

«خبرچین»

۱۳

۲۵۱۱

۵٫۱۷۷

۱۳

۱

۳

«فرار از سیاره زمین»

۱۱٫۱

۳۳۵۳

۳٫۲۸۵

۳۵٫۱

۴۰

۲

۴

«بندر امن»

۱۰٫۶

۳۲۲۳

۳٫۲۸۹

۴۸٫۱

۲۸

۲

۵

«یک روز خوب برای جان‌سخت»

۱۰

۳۵۵۵

۲٫۸۱۳

۵۱٫۸

۹۲

۲

۶

«آسمان‌های تیره»

۸٫۹

۲۳۱۳

۳٫۸۲۶

۸٫۹

۳٫۵

۱

۷

«کتاب بارقه امید»

۶٫۱

۲۰۱۲

۳٫۰۰۷

۱۰۷٫۴

۲۱

۱۵

۸

«بدن‌های گرم»

۴٫۷

۲۶۴۴

۱٫۷۹۷

۵۸٫۲

۴

۹

«عوارض جانبی»

۳٫۵

۲۰۷۰

۱٫۶۹۶

۲۵٫۲

۳

۱۰

«مخلوقات زیبا»

۳٫۴

۲۹۵۰

۱٫۱۵۶

۱۶٫۳

۶۰

۲

رویترز / ۲۴ فوریه / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.