کمک بلاعوض ۳ میلیونی به زلزله‌زدگان

وزیرراه و شهرسازی از تصویب تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض حدود سه میلیون تومانی به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی در جلسه امروز هیات دولت خبر داد.

واحد مرکزی خبر: علی نیکزاد پس از نشست هیات دولت، میزان تسهیلات بانکی را شامل ۱۲،۵ میلیون تومان برای روستائیان، ۵ میلیون تومان برای تعمیرات مسکن شهری، ۲۰ میلیون تومان برای ساخت مسکن شهری و ۱،۵میلیون  تومان وام قرض‌الحسنه برشمرد.

وی گفت: پس از اتمام عملیات امداد و نجات، اسکان دائم زلزله‌زدگان که جزو وظایف بنیاد مسکن اسلامی است آغاز شده است و تقریبا در هر روستایی یک مدیریت قرار داده‌ایم و تعداد قابل توجهی از شعبات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان‌ها در آن مستقر شده‌اند.

نیکزاد با اشاره به تصویب تسهیلات بانکی برای زلزله‌زدگان در جلسه امروز هیات  دولت افزود: بخشی از تسهیلات از طریق بانک کشاورزی و بخشی از تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق بانک مسکن  پرداخت می‌شود و مقرر شد غیر  از ۱۲ میلیون تومان برای ساخت مسکن روستایی، تسهیلات قرض‌الحسنه نیز از منابع داخلی این بانک پرداخت شود.

وی گفت: دولت درصدد است خیرانی را که قصد کمک به ساخت و ساز اماکن عمومی در مناطق زلزله‌زده را دارند، ساماندهی کند.

نیکزاد افزود: مردم با مدیریت بنیاد مسکن می‌توانند در مکان‌های مقاوم طبق اصول فنی و با دریافت مصالح ساختمانی و تسهیلات از طریق بانک مسکن و با مشارکت بنیاد مسکن واحدهای مسکونی خود را پیش از فصل سرما بسازند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت و ساز در روستاهای زلزله‌زده با پشتیبانی لازم از نظر تامین مصالح، تسهیلات و نظارت بر ساخت آغاز شده است.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز اولویت کاری خود را به ساخت واحدهای مسکونی زلزله ‌زده پیش از فرارسیدن فصل سرما اختصاص داده است.

نیکزاد گفت: همانطور که قبلا اعلام کرده‌ایم همه تلاش ما این است که واحدهای مسکونی ۵۰، ۶۰متری را ۴۰،۵۰ روزه بسازیم تا مردم پیش از فرا رسیدن فصل سرمای استان آذربایجان شرقی که گاه تا ۳۳ درجه زیرصفر می‌رسد، در خانه‌های خود مستقر شوند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.