کمیسیون اقتصادی، انتزاع وظایف وزارت کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت را تصویب کرد

۱۴م آذر ،

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب طرح انتزاع وظایف وزارت جهادکشاورزی از وزارت صنعت، معدن، تجارت خبر داد.

محمد علیپور، نماینده‌ی مردم ماکو و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مورد جلسه‌ی عصر سه‌شنبه این کمیسیون گفت: لایحه اصلاح قانون مالیات مستقیم کشور اولین دستور کار جلسه‌ی عصر امروز بود که با حضور دکتر عسگری به آن پرداخته شد.

علیپور ادامه داد: این لایحه که یک فوریت آن در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده است، برای بررسی به کمیسیون ارجاع شده است.

او در مورد توضیحات عسگری در مورد لایحه اصلاح قانون مالیات مستقیم گفت: عسگری در توضیحات خود متذکر شدند که ۳ سال است کار کارشناسی، حقوقی و مشورتی با بخش‌های مختلف خصوصی اقتصاد در مورد این لایحه انجام گرفته است و لایحه در کارگروه تحول اقتصادی دولت هم بررسی شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مورد جزییات این لایحه افزود: اصلاح نرخ‌ها و پایه‌های مالیاتی در بعضی موارد کاهش مالیات‌ها هم‌چنین خروج بعضی از دستگاه‌های معاف از مالیات از معافیت از جمله مواردی بوده که در این لایحه به آن‌ها پرداخته شده است.

علیپور با اشاره به این‌که تا کنون مشکلاتی در مورد محاسبه مالیات بر ارث وجود داشت، گفت: در این لایحه رفع دغدغه‌های مربوط به مالیات بر ارث مدنظر بوده است و تصمیم بر آن شده که ارث به صورت جدا جدا محاسبه شود.

وی ادامه داد: در بخش دیگری از این لایحه به مساله‌ی مالیات بر ثروت، درآمد و کالاهای تولیدی آلاینده پرداخته شده و تصمیم بر این شده است که مالیات بر این‌گونه مواد افزایش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: در لایحه‌ای تازه، عدالت مدنظر بوده و تلاش شده مالیات ثروتمندان افزایش پیدا کند و مالیات فقرا کم‌تر شود.

علیپور در مورد دستور کار دیگر جلسه‌ی امروز کمیسیون گفت: مساله‌ی انتزاع بخشی از وظایف وزارت کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت که در جلسه‌ی قبلی کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته بود در این جلسه به رای گذاشته شد و با اصلاحاتی به تصویب رسید.

او ادامه داد: قرار است کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون فرعی، نظر اصلاحی خود را در مورد انتزاع بخشی از وظایف وزارت جهادکشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به کمیسیون مشترکی که برای رسیدگی به همین موضوع از اعضای کمیسیون کشاورزی و کمیسیون صنایع تشکیل شده است اعلام کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مورد آخرین دستور کار جلسه‌ی عصر سه‌شنبه کمیسیون اقتصادی گفت: مساله‌ی عوارض شهرداری‌ها و مدارسی که توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته می‌شود هم از شورای نگهبان اعاده شده بود که در جلسه‌ی عصر امروز با بررسی‌هایی نظر شورا در مورد آن تصویب شد.

علیپور در پاسخ به این سوال که برنامه‌ی سفر آخر هفته کمیسیون اقتصادی به مشهد قطعی شده است یا خیر؟ گفت: برنامه قطعی شده است و دستور کار آن هم مشخص است.

نماینده‌ی ماکو در مورد دستور کار سفر اعضای کمیسیون اقتصادی به مشهد گفت: قرار است اعضای کمیسیون به همراه نمایندگان مشهد دو روز آخر هفته را در این شهر باشند و لایحه اصلاح نظام صنفی را هم در دو روز کاری در مشهد بررسی کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.