کناره‌گیری بان‌کی‌مون از اجلاس عدم‌تعهد سبب کوچک شدن سازمان ملل می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی عصر امروز در حاشیه بازدید از تیم‌های ملی جانبازان و معلولان اعزامی به پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در در جمع خبرنگاران با تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر گفت: انگیزه ما از بازدید کمپ تیم‌های ملی جانبازان و معلولین این بود که به اینجا بیاییم و از ورزشکاران روحیه بگیریم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که صحنه‌هایی که اینجا می‌بینیم بسیار درس آموز است افزود: امروز ورزشکاران جانباز و معلول با اراده و شوق زیاد مشغول به تمرین کردن هستند که این موضوع بسیار جذاب و تاثیرگذار است. از این رو فکر می‌کنم که رسانه‌های جمعی به ویژه رادیو و تلویزیون باید تلاش این افراد را پوشش بدهند.

لاریجانی با تاکید بر این که تلاش ورزشکاران جانباز و معلول نشان‌دهنده وجود یک اراده قوی در کشور است، یادآور شد: به طور حتم این افراد از قدرت و ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار هستند و تلاش این افراد نشان‌دهنده این است که می‌توان با معلولیت جسمی از مشکلات فائق آمد و در میادین بین‌المللی حاضر شد.

وی با بیان این که تمرین و فعالیت‌های قهرمانی در سطح حرفه‌ای برای معلولان بسیار مشکل است، تصریح کرد: متاسفانه در چند سال اخیر تعداد کمی از معلولین کشور به ورزش روی آورده‌اند اما همین تعداد بسیار کم هم سرزنده و شاداب هستند از این رو توصیه می‌کنم معلولان کشور به ورزش روی بیاورند تا بتوانند عنصر فعال و زنده‌ای در جامعه شوند.

لاریجانی با تاکید بر این که رسانه‌ها باید تفکر افزایش حضور معلولان در عرصه ورزش را دنبال کنند، افزود: قرار شد برخی از دوستان پیشنهاداتی را به مجلس ارائه کنند تا نهاد قانونگذاری هم با نگاه حمایتی این تفکرات را پیاده‌سازی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از کسب افتخارات بسیار در صحنه جهانی به وسیله معلولین و جانبازان گفت: به طور حتم اگر لازم باشد مجلس کمک‌های مختلفی را ارائه می‌کند و در راه حل مشکلات این ورزشکاران قدم برمی‌دارد.

لاریجانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر انصراف بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در اجلاس سران غیرمتعهدها، افزود: به طور حتم حضور نیافتن بان کی مون مشکلی برای این اجلاس به وجود نمی‌آورد بلکه اجلاس غیرمتعهدها سازوکاری دارد که برای خود سازمان ملل هم مفید است.

وی ادامه داد: سهم کشورهای غیرمتعهد هم اکنون در سازمان ملل بسیار وسیع است از این رو اگر این سازمان می‌خواهد پوشش کلی جهانی داشته باشد ضرورت دارد که در این نهاد حضور پیدا کند که اگر این سازمان هر چه از حضور در اجلاس غیرمتعهدها کنار بکشد به طور حتم کوچکتر می‌شود از این رو امیدواریم بان کی مون در این زمینه طوری کار کند که ساختار سازمان ملل ضربه نبیند.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به حضور مرسی رئیس جمهور مصر در اجلاس سران غیرمتعهد در تهران افزود: حضور مرسی در این اجلاس به طور حتم بسیار مفید است. از دیرباز کشور مصر و ایران دو کشور بزرگ در جهان اسلام بودند و قرابت‌های زیادی از نظر جمعیتی و نقش آفرینی در تمدن اسلامی داشته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان دیکتاتوری حسنی مبارک متاسفانه راه برای مراودات دو کشور بسته شده بود حال امیدواریم با حضور مرسی روابط این دو ملت نزدیک شود که به طور حتم این موضوع به نفع هر دو کشور است و فکر می‌کنم انتظار جامعه مصر بعد از انقلاب هم همین موضوع است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.