کنترل بیمه‌نامه‌ هنگام تعویض پلاک موتور

کنترل بیمه‌نامه‌ هنگام تعویض پلاک موتور

کنترل بیمه‌نامه‌ هنگام تعویض پلاک موتور

ممتازنیوز: در پی انتشار گزارشی مبنی بر حذف شرط بیمه‌نامه شخص ثالث در تعویض پلاک موتورسیکلت، رئیس کل بیمه مرکزی در نامه‌ای به رئیس پلیس راهور ناجا خواستار اجرای این قانون شد.

سید محمد کریمی طی نامه ای به سردار مومنی رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به دریافت گزارش هایی مبنی بر کنترل و ثبت نشدن بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت ها در برخی از مراکز تعویض پلاک موتورسیکلت در تهران، درخواست کرد که طبق قانون از تعویض پلاک موتور سیکلت های فاقد بیمه نامه شخص ثالث جلوگیری شود.
در این نامه آمده است:
مطابق با تبصره ۳ ماده ۱۹ قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب ۱۶/۴/۱۳۸۷ «ارائه هرگونه خدمات به دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر توسط راهنمایی و رانندگی، دفاتر اسناد رسمی و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با امر حمل ‌و نقل ممنوع می‌باشد. دفاتر اسناد رسمی مکلف‌اند هنگام تنظیم هرگونه سند در مورد وسایل نقلیه موتوری زمینی موضوع این قانون، مشخصات بیمه‌نامه شخص ثالث آنها را در اسناد تنظیمی درج نمایند.
بنابر بررسی‌های به ‌عمل‌آمده از مراکز تعویض پلاک موتورسیکلت در سطح شهر تهران بزرگ، تعدادی از مراکز نسبت به پایش، ثبت و ضبط بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر به‌ عنوان یکی از مدارک و شرایط مورد نیاز جهت شماره‌گذاری موتورسیکلت، اقدام نمی‌کنند
در ادامه این نامه آمده است: با توجه به شرایط و تسهیلات ویژه‌ای که صنعت بیمه کشور جهت خرید بیمه‌نامه شخص ثالث موتورسیکلت تدوین و اجرایی نموده است، خواهشمند است دستور فرمایند طی ابلاغیه‌ای کلیه مراکز تعویض پلاک موتورسیکلت ملزم به اخذ و مطالبه تصویری از بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر به‌ عنوان مدارک مثبته و لازم‌الوجود شده و در پرونده‌های مربوطه ثبت و ضبط کرده و از ارائه خدمات به دارندگان وسایل نقلیه که فاقد بیمه‌نامه اجباری شخص ثالث می‌باشند، خودداری کنند.
هفته گذشته فارس با انتشار گزارشی با عنوان “حذف بیمه از شروط تعویض پلاک موتور/ چالشی تازه برای امنیت راکب” نسبت به این اقدام هشدار داده بود.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.